logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Aktualności

VI Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna

Wieloaspektowość w logopedii – wyzwania XXI wieku. Niepłynności mowy, opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego.

Drukuj

/uploads/media/default/0001/02/thumb_1309_default_big.jpeg

Forum Logopedy zaprasza na Konferencję Logopedyczną

 

Warszawa, 8 kwietnia 2017, godz. 10.00 – 18.00 

 

 

Dlaczego warto wziąć udział w naszej konferencji?

  • Poznasz sprawdzone metody terapii jąkania na przykładach takich programów terapeutycznych jak: Mini-KIDS, Lidcombe Program i Palin PCI
  • Dowiesz się, jak  odróżnić prawidłową niepłynność mowy od jąkania oraz w jaki sposób prowadzić efektywną terapię w zakresie tych zaburzeń
  • Zdobędziesz niezbędną wiedzę do prowadzenia terapii zaburzeń mowy pochodzenia korowego, dzięki której szybciej osiągniesz założone efekty terapeutyczne
  • Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi logopedami i otrzymasz certyfikat uczestnictwa
  • Zyskasz możliwość konsultacji z najlepszymi specjalistami zajmującymi się zagadnieniem afazji, jąkania i opóźnionego rozwoju mowy

 

PROGRAM KONFERERNCJI:

PANEL I- Niepłynność mowy - prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne ze szczególnym uwzględnieniem jąkania

  1. Epidemiologia, etiologia i rokowania w jąkaniu w świetle najnowszych wyników badań
  2. Profilaktyka i wczesna interwencja w przypadku objawów zaburzeń płynności mowy u małych dzieci
  3. Wieloaspektowa diagnoza zaburzeń płynności mowy – z uwzględnieniem modelu ICF (International Classification of Functioning, Disability, and Health)
  4. Metody terapii jąkania wczesnodziecięcego na przykładzie wybranych programów terapeutycznych (Mini-KIDS, Lidcombe Program i Palin PCI)
  5. Przykłady form interwencji terapeutycznej stosowanych w jąkaniu chronicznym:
    • kształtowanie płynności mówienia – tzw. mówienie bardziej płynne
    • modyfikowanie jąkania – tzw. jąkanie bardziej płynne
    • terapie hybrydowe – kombinacja obu podejść
    • zastosowania elementów wybranych podejść wywodzących się z psychoterapii (ACT – Acceptance and Commitment Therapy, CBT – Cognitive Behavioral Therapy, Mindfulness, SFBT – Solution Focus Brief Therapy i in.)
    • Uwarunkowania skuteczności terapii zaburzeń płynności mowy – wdrażanie założeń EBP (evidence-based practice) – praktyki logopedycznej opartej na dowodach
    • Źródła rzetelnych informacji na temat jąkania i giełkotu

Panel II - Opóźniony rozwój mowy i niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Wczesna diagnoza, terapia dziecka w różnym wieku, konsekwencje u młodzieży i dorosłych

     1. Opóźniony rozwój mowy- prawidłowe diagnozowanie zaburzeń

  • Opóźniony rozwój mowy czy opóźnienie w rozwoju mowy dziecka? – czynniki wpływające na rozwój mowy i stymulacja rozwoju a prawidłowa diagnoza logopedyczna
  • Grupy ryzyka wystąpienia opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy - predyspozycje występowania opóźnionego rozwoju mowy i zaburzeń mowy w okresie prenatalnym
  • Dziecko urodzone przedwcześnie- jakie zaburzenia mowy mogą wystąpić u wcześniaka?
  • Zaburzenia mowy u dzieci a występowanie dysleksji – na co zwracać uwagę
  • Czy i jakie są konsekwencje ORM u osób dorosłych?

 

2. Diagnoza i terapia logopedyczna niedokształcenia mowy pochodzenia korowego

  • Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego a innych zaburzeń mowy. Różnicowanie postaci ekspresywnej, recepcyjnej i mieszanej.
  • Prawidłowy dobór metod terapeutycznych w zależności od typu niedokształcenia mowy pochodzenia korowego- różnice pomiędzy programami terapeutycznymi
  • Interdyscyplinarność diagnozy dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego- wszechstronne odziaływanie na pacjenta kluczem do efektywnej terapii
  • Konsekwencje nieprawidłowej diagnozy zaburzeń rozwoju mowy i niedokształcenia mowy pochodzenia korowego u osób dorosłych

 

Panel III- Metody wspomagające terapię logopedyczną dziecka z niepłynnością mówienia, opóźnionym rozwojem mowy i niedokształceniem mowy pochodzenia korowego

  • Elementy diagnozy i terapii odruchów według Sally Goddart- jak właściwie stosować te metody w terapii logopedycznej
  • Terapia pedagogiczna w holistycznym spojrzeniu na dziecko z zaburzeniami mowy
  • Sensomotoryczna terapia widzenia- jako wieloaspektowa forma wspomagania dzieci w nauce i mowie
  • Terapia ręki- przykłady ćwiczeń i możliwość ich zastosowania w logopedii

 

Zgłoś udział: http://konferencja-logopedyczna.pl

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.