VI Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
Wieloaspektowość w logopedii – wyzwania XXI wieku. Niepłynności mowy, opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego.
Forum Logopedy zaprasza na Konferencję Logopedyczną
Warszawa, 8 kwietnia 2017, godz. 10.00 – 18.00
Dlaczego warto wziąć udział w naszej konferencji?
- Poznasz sprawdzone metody terapii jąkania na przykładach takich programów terapeutycznych jak: Mini-KIDS, Lidcombe Program i Palin PCI
- Dowiesz się, jak odróżnić prawidłową niepłynność mowy od jąkania oraz w jaki sposób prowadzić efektywną terapię w zakresie tych zaburzeń
- Zdobędziesz niezbędną wiedzę do prowadzenia terapii zaburzeń mowy pochodzenia korowego, dzięki której szybciej osiągniesz założone efekty terapeutyczne
- Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi logopedami i otrzymasz certyfikat uczestnictwa
- Zyskasz możliwość konsultacji z najlepszymi specjalistami zajmującymi się zagadnieniem afazji, jąkania i opóźnionego rozwoju mowy
PROGRAM KONFERERNCJI:
PANEL I- Niepłynność mowy - prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne ze szczególnym uwzględnieniem jąkania
- Epidemiologia, etiologia i rokowania w jąkaniu w świetle najnowszych wyników badań
- Profilaktyka i wczesna interwencja w przypadku objawów zaburzeń płynności mowy u małych dzieci
- Wieloaspektowa diagnoza zaburzeń płynności mowy – z uwzględnieniem modelu ICF (International Classification of Functioning, Disability, and Health)
- Metody terapii jąkania wczesnodziecięcego na przykładzie wybranych programów terapeutycznych (Mini-KIDS, Lidcombe Program i Palin PCI)
- Przykłady form interwencji terapeutycznej stosowanych w jąkaniu chronicznym:
- kształtowanie płynności mówienia – tzw. mówienie bardziej płynne
- modyfikowanie jąkania – tzw. jąkanie bardziej płynne
- terapie hybrydowe – kombinacja obu podejść
- zastosowania elementów wybranych podejść wywodzących się z psychoterapii (ACT – Acceptance and Commitment Therapy, CBT – Cognitive Behavioral Therapy, Mindfulness, SFBT – Solution Focus Brief Therapy i in.)
- Uwarunkowania skuteczności terapii zaburzeń płynności mowy – wdrażanie założeń EBP (evidence-based practice) – praktyki logopedycznej opartej na dowodach
- Źródła rzetelnych informacji na temat jąkania i giełkotu
Panel II - Opóźniony rozwój mowy i niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Wczesna diagnoza, terapia dziecka w różnym wieku, konsekwencje u młodzieży i dorosłych
1. Opóźniony rozwój mowy- prawidłowe diagnozowanie zaburzeń
- Opóźniony rozwój mowy czy opóźnienie w rozwoju mowy dziecka? – czynniki wpływające na rozwój mowy i stymulacja rozwoju a prawidłowa diagnoza logopedyczna
- Grupy ryzyka wystąpienia opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy - predyspozycje występowania opóźnionego rozwoju mowy i zaburzeń mowy w okresie prenatalnym
- Dziecko urodzone przedwcześnie- jakie zaburzenia mowy mogą wystąpić u wcześniaka?
- Zaburzenia mowy u dzieci a występowanie dysleksji – na co zwracać uwagę
- Czy i jakie są konsekwencje ORM u osób dorosłych?
2. Diagnoza i terapia logopedyczna niedokształcenia mowy pochodzenia korowego
- Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego a innych zaburzeń mowy. Różnicowanie postaci ekspresywnej, recepcyjnej i mieszanej.
- Prawidłowy dobór metod terapeutycznych w zależności od typu niedokształcenia mowy pochodzenia korowego- różnice pomiędzy programami terapeutycznymi
- Interdyscyplinarność diagnozy dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego- wszechstronne odziaływanie na pacjenta kluczem do efektywnej terapii
- Konsekwencje nieprawidłowej diagnozy zaburzeń rozwoju mowy i niedokształcenia mowy pochodzenia korowego u osób dorosłych
Panel III- Metody wspomagające terapię logopedyczną dziecka z niepłynnością mówienia, opóźnionym rozwojem mowy i niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
- Elementy diagnozy i terapii odruchów według Sally Goddart- jak właściwie stosować te metody w terapii logopedycznej
- Terapia pedagogiczna w holistycznym spojrzeniu na dziecko z zaburzeniami mowy
- Sensomotoryczna terapia widzenia- jako wieloaspektowa forma wspomagania dzieci w nauce i mowie
- Terapia ręki- przykłady ćwiczeń i możliwość ich zastosowania w logopedii
Zgłoś udział: http://konferencja-logopedyczna.pl