logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Ewaluacja

Dekalog organizowania i prowadzenia ewaluacji wewnętrznej wolnej od błędów

Dekalog organizowania i prowadzenia ewaluacji wewnętrznej wolnej od błędów.

Drukuj
Dekalog organizowania i prowadzenia ewaluacji wewnętrznej wolnej od błędów
  1. Upewnij się, że cele ewaluacji oraz pytania kluczowe są jasno określone i zaakceptowane przez zespoły nauczycieli.
  2. Upewnij się, że nauczyciele znają metody badawcze i zasady profesjonalnego konstruowania
    i stosowania narzędzi (np. poprawny kwestionariusz ankiety to nie tylko zestaw pytań, nie każde pytanie ankietowe gdy jest pytaniem ma poprawną konstrukcję merytoryczną, nie każdy potrafi poprowadzić grupę fokusową itd.).
  3. Upewnij się, że metodologia badania (opracowane narzędzia, dobór próby, kwestionariusze) są zaakceptowane przez zespoły nauczycieli.
  4. Pozyskaj informacje, czy zaplanowane techniki badawcze są odpowiednie z punktu widzenia czasochłonności nauczycieli zaangażowanych w ewaluację.
  5. Przeprowadzając badanie ewaluacyjne upewnij się, że, każdy krok badania jest przeprowadzany według ustalonego planu (...)

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.