logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Metody pracy

Nowość Wykorzystanie muzyki klasycznej podczas zajęć z elementami integracji sensorycznej

„Muzyka budzi w sercu pragnienie dobrych czynów” Pitagoras

Czytaj więcej

Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych za pomocą zabaw kontaktowych

Rodzice, obserwując rozwój własnego dziecka, szczególną uwagę–oprócz umiejętności motorycznych –poświęcają zdolnościom mówienia. Z doświadczeń terapeutycznych wynika, że ta sfera rozwoju jest przez opiekunów małych dzieci postrzegana jako jedna z najważniejszych. Jednakże rodzice dziecka zagrożonego niepełnosprawnością tracą często poczucie kompetencji rodzicielskich. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj więcej

Muzykoterapia – terapia muzyką

Muzykoterapia, jako metoda wykorzystująca wieloraki wpływ muzyki na ustrój psychosomatyczny człowieka stanowi niezwykle cenną metodę w pracy z dziećmi. W istotę muzykoterapii wpisana jest kreatywność, co oznacza, iż na każdym etapie życia człowieka jest w stanie rozbudzić jego twórczą aktywność, wzbogacając tym samym życie wewnętrzne, jego psychikę oraz intelekt.

Czytaj więcej

Biblioterapia - terapia przez literaturę

Biblioterapia (z ang. bibliotherapy, readingtherapy) wykorzystuje wpływ literatury na funkcjonowanie systemu nerwowego i psychikę człowieka. Wskazuje również jej funkcję jako środka wykorzystywanego w celach profilaktycznych.

Czytaj więcej

Pedagogika Carla Orffa

Carl Orff , niemiecki kompozytor, pedagog i dyrygent wysokiej klasy wszechstronny muzyk: kompozytor, nauczycielem akademickim., przedstawiciel prymitywizmu muzycznego . Należy do najwybitniejszych kompozytorów muzyki w XX w.

Czytaj więcej

Mobilna rekreacja muzyczna

Twórcą Mobilnej Rekreacji Muzycznej stanowiącej technikę profilaktyki i terapii muzycznej jest doktor Maciej Kierył. Lekarz anestezjolog, muzykoterapeuta, absolwent studium Muzykoterapii we Wrocławiu.

Czytaj więcej

Metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss

Batia Strauss pochodząca z Izraela pianistka i nauczycielka fortepianu jest twórczynią metody zwanej Aktywnym Słuchaniem Muzyki. U źródła jej powstania znalazło się zainteresowanie autorki przekazywaniem słuchaczom muzyki klasycznej , a zwłaszcza jej percepcją.

Czytaj więcej

Zabawa dziecka z dyspraksją

Zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Chorób ICD-10 dyspraksję rozwojową określono jako: osiągnięcia dziecka w wykonywaniu codziennych czynności, które wymagają koordynacji motorycznej, znacznie poniżej oczekiwań w stosunku do jego wieku i zmierzonej inteligencji.

Czytaj więcej

Rola odruchów pierwotnych w uczeniu się i terapii

W metodzie Integracji Sensorycznej oddziaływania specjalistyczne w integrowaniu odruchów pierwotnych i posturalnych opierają się na stymulacji, treningu i kontroli udziału poszczególnych układów zmysłowych w celu uzyskania odpowiedniej reakcji adaptacyjnej na bodźce. Zapewnia to sprawniejszą organizację funkcji mózgowych. Realizacja powyższych założeń opiera się na dostarczaniu informacji ze strony układu dotykowego, proprioceptywnego i przedsionkowego.

Czytaj więcej

Sensoplastyka jako metoda stymulacji rozwoju dziecka

Powszechnie przyjęto, że plastyka sensoryczna opiera się głównie na stymulowaniu rozwoju zarówno dzieci, jak i osób dorosłych. Jak sama nazwa wskazuje, metoda ta oparta jest o edukację plastyczną. Według założeń autorki metody, Anny Izabeli Stefańskiej, nie można pominąć także elementów coachingu oraz arteterapii.

Czytaj więcej

Muzyka klasyczna drogą do kreatywności dziecka

Aktywne Słuchanie Muzyki według Batti Strauss to metoda wspierająca rozwój dziecka, w której wszelkie układy, tańce oraz instrumentacja opierają się na muzyce klasycznej.

Czytaj więcej

Metoda "Dobrego Startu"

Jedną z metod, jaką wykorzystuję w swojej pracy pedagogicznej, jest metoda „Dobrego Startu” autorstwa Marty Bogdanowicz. To właśnie dzięki niej dzieci poznają w sposób aktywny poprzez zabawę, ruch i poznają literę jako głoskę i znak graficzny.

Czytaj więcej

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.