logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Metody pracy

Dzieci podwójnie wyjątkowe

– jak rozpoznać i pracować z dziećmi posiadającymi jednocześnie wybitną inteligencję i specjalne potrzeby?

Drukuj
Dzieci podwójnie wyjątkowe

Dzieci podwójnie wyjątkowe

Dzieci nazywane podwójne wyjątkowymi zapewniają rodzicom doświadczanie wielu wrażeń w procesie wychowawczym. Rodzice dzieci podwójnie wyjątkowych mają podobne odczucia w zakresie wychowania dzieci, które przez otoczenie są postrzegane jako zdolne, ale leniwe, zdolne, ale niegrzeczne, zdolne, ale niewychowane. Temat ten w Polsce nadal nie jest szeroko omawiany przez specjalistów i nauczycieli, choć stanowi codzienne wyzwanie dla większości pedagogów. Nauczyciele i rodzice dostrzegają, że stosunkowo mała liczba tych uczniów traktuje wszystkie przedmioty szkolne jednakowo. Większość z nich wykazuje się zainteresowaniem przedmiotami, które są dla nich istotne, a pozostałe potrafią całkowicie zaniedbać. Dzieci podwójnie wyjątkowe potrafią zapamiętać dane (...)

Autorzy

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.