logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Metody pracy

Jak pracować z dzieckiem z nadwzrocznością obu oczu z niedowidzeniem oka lewego?

Znając trudności, na jakie napotyka dziecko słabowidzące, nauczyciel powinien nie tylko rozumieć jego problemy, ale także stale je obserwować i dostosowywać metody, środki dydaktyczne oraz tempo przekazywanych informacji/treści programowych do jego możliwości

Drukuj
Jak pracować z dzieckiem z nadwzrocznością obu oczu z niedowidzeniem oka lewego?

Dzieci słabowidzące (niedowidzące) nie stanowią jednorodnej grupy. Zdarza się, iż dzieci cierpiące na ten sam typ schorzenia powodującego słabowidzenie funkcjonują w zupełnie inny sposób. Dlaczego tak się dzieje? Jest to wynik ludzkiej „różnorodności”, jak w każdej innej grupie. Istotny jest wiek, w którym doszło do znacznego uszkodzenia wzroku u dziecka, intelekt dziecka i inne zasoby poznawcze, rodzaj podstawowego schorzenia wzrokowego i jego ewentualna stabilność lub postępujący charakter, środowisko i rodzaj stymulacji, której dotąd dziecko było poddawane, wreszcie stopień słabowzroczności/niedowidzenia oraz (czego dotyczy rozpatrywany przypadek) wysokość nadwzroczności.

Sama nadwzroczność oznacza, że osoba zdecydowanie lepiej widzi do większych odległości, a jest (...)

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.