logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Metody pracy

Wczesna interwencja z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej wobec dziecka z wadą słuchu. Aktywności sensoryczne stymulujące rozwój dziecka z wadą słuchu

Wzbudzanie w dziecku z wadą słuchu zainteresowania umiejętnościami komunikacyjnymi i wywoływanie reakcji na dźwięki oraz ich źródło należy rozpocząć natychmiast po otrzymaniu diagnozy. Obecnie możliwe jest objęcie dziecka programami wspierającymi rozwój w ramach projektu "Za Życiem", wczesnego wspomagania rozwoju dziecka czy wczesnej interwencji, dzięki czemu wkrótce po wykryciu nieprawidłowości w obrębie zmysłu słuchu terapeuci mogą skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym wpływom wynikającym z uszkodzenia słuchu oraz wspierać rodziców w nabywaniu kompetencji umożliwiających rozwój mowy dziecka.

Drukuj
Wczesna interwencja z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej wobec dziecka z wadą słuchu. Aktywności sensoryczne stymulujące rozwój dziecka z wadą słuchu

Działania powinny być ukierunkowane na stymulację zmysłów bazowych, ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań na układ przedsionkowy oraz zmysł słuchu. Uczestnicząc w zajęciach, rodzice mogą opanowywać umiejętność organizowania stymulujących zabaw w oparciu o naturalne obiekty i otoczenie. W połączeniu z terapią integracji sensorycznej możliwe jest uzyskanie poprawy w zakresie umiejętności komunikacyjnych oraz artykulacji.

Opowiadanie

Terapeuta mówi do dziecka, informując je przed każdym czynnością, co zamierza zrobić, na przykład: „Teraz podniosę cię”, następnie wyciąga do dziecka ręce, dostarczając mu w ten sposób bodźca wzrokowego. Informuje dziecko: „Teraz postawię cię na ziemi”, „Teraz dostaniesz klocki”. Terapeuta daje dziecku czas na reakcję.

Książeczki

Z okrągłego plastikowego pojemnika, (...)

Autorzy

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.