logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Metody pracy

Wykorzystanie muzyki klasycznej podczas zajęć z elementami integracji sensorycznej

„Muzyka budzi w sercu pragnienie dobrych czynów” Pitagoras

Drukuj
Wykorzystanie muzyki klasycznej podczas zajęć z elementami integracji sensorycznej

Człowiek od zarania dziejów dążył do otaczania się muzyką. Już pitagorejczycy twierdzili, że muzyka ma zdolność leczenia duszy i namiętności oraz wpływa na postawę cechującą się umiarem i harmonią. Muzyka ma zdolność wzbudzania emocji, zaspokaja potrzeby estetyczne i poznawcze, umożliwia ekspresję emocji i zabawy, a co najważniejsze – wpływa na procesy fizjologiczne, czyli funkcje wegetatywne i motoryczne. Wykorzystanie terapeutycznego znaczenia muzyki jest uwzględnianie w terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, szczególnie u dzieci ze wzmożoną potrzebą ruchu, u dzieci cechujących się biernością, z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Rytm, który jest pierwotnym składnikiem muzyki, najmocniej oddziałuje na emocje dzieci. Rytm (...)

Autorzy

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.