logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Metody pracy

Zabawa dziecka z dyspraksją

Zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Chorób ICD-10 dyspraksję rozwojową określono jako: osiągnięcia dziecka w wykonywaniu codziennych czynności, które wymagają koordynacji motorycznej, znacznie poniżej oczekiwań w stosunku do jego wieku i zmierzonej inteligencji.

Drukuj
Zabawa dziecka z dyspraksją

Praca z dzieckiem z dyspraksją jest pracą trudną i wymagającą. Liczą się duże umiejętności terapeuty, ale także ogromna cierpliwość i podejście do dziecka. Bardzo ważne jest indywidualne podejście do dziecka, również organizując mu zabawę. Zabawa powinna być dla dziecka czymś przyjemnym. Rozwija nowe umiejętności poprzez obserwację, rozpoznawanie, odkrywanie i naśladowanie. Nie pozwala się nudzić i zabija frustrację. Daje dziecku możliwość uwolnienia energii, a poprzez wchodzenie w różne role dziecko może nauczyć się wielu umiejętności społecznych.

Dziecko dyspraktyczne może mieć problem z tym:

  • jak się bawić,
  • kiedy się bawić,
  • gdzie się bawić,
  • w co się bawić,
  • z kim się bawić.

Dziecko powinno przejść poszczególne etapy zabawy:

  • samodzielna,
  • obok (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.