logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Rozpoznanie

Nowość Zaburzenia słuchu i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka

Żłobek, przedszkole, szkoła – to miejsca, gdzie możemy spotkać całe mnóstwo dzieci. Tam gdzie są dzieci, tam pojawia się gwar i hałas, bowiem dzieci mają silną potrzebę ruchu, co nierozerwalnie związane jest z generowaniem mniej lub bardziej uciążliwych dźwięków. Nie wynika to z braku wychowania, ale z naturalnych potrzeb towarzyszących młodemu człowiekowi. Jednak nauczyciele i opiekunowie po całym dniu pracy z radością wychodzą do domu, by odpocząć w ciszy. Choć są dorosłymi ludźmi, często czują się przebodźcowani i zmęczeni, szukają więc możliwości, żeby zrelaksować się i wyciszyć. Dorośli znają sposoby na to, aby poczuć się komfortowo. Co jednak dzieje się z dziećmi, które przebywają w takich grupach? Czy one równie mocno odczuwają zmęczenie i dyskomfort? A może w ogóle nie zauważają dźwięków, które dochodzą do nich z otoczenia? Warto zastanowić się nad tym zagadnieniem, skoro wiadomo, że hałas nie jest czymś komfortowym i może powodować stres i napięcie nie tylko u dorosłych, ale również u dzieci.

Czytaj więcej

Wybiórczość pokarmowa u dzieci

Zburzenia odżywiania – to różne utrwalone formy nieprawidłowych zachowań związanych z czynnością jedzenia. Diagnostyka tych problematycznych zachowań wciąż wywołuje niejasności i rodzi utrudnienia zwłaszcza w grupie najmłodszych dzieci.

Czytaj więcej

Dysleksja rozwojowa, czyli specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu

Kiedy kogoś pytamy, czy problem dysleksji jest mu znany, zwykle uzyskujemy odpowiedź twierdzącą. Jednocześnie próba wyjaśnienia tego zjawiska często sprawia kłopot. Tymczasem wiedza na temat dysleksji jest potrzebna – nie tylko nauczycielom, ale także rodzicom dzieci z tymi trudnościami, aby mogli oni wspierać na co dzień swoje pociechy.

Czytaj więcej

Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich objawy

Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD) to brak umiejętności wykorzystywania otrzymanych przez zmysły informacjo w celu płynnego, codziennego funkcjonowania.

Czytaj więcej

Zasady postępowania w przypadku wykrycia dysfunkcji u dziecka

Dziecko z dysfunkcjami potrzebuje pomocy specjalisty. Jest to bardzo ważne i istotne z racji tego, że samo „nie wyrośnie” z zaburzeń.

Czytaj więcej

Budowa i funkcjonowanie układów sensorycznych

Budowa i funkcjonowanie m.in. układu przedsionkowego, dotyku, słuchu, wzroku czy zmysłu smaku.

Czytaj więcej

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.