logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Rozpoznanie

Podłoże zaburzeń SI

W grupie przedszkolnej nauczyciel może spotkać różne dzieci. Jedne z nich są spokojne i opanowane, a inne żywiołowe i bardzo aktywne. Niektóre zaś przejawiają liczne zachowania o negatywnym charakterze. Bywa, że gryzą, kopią lub popychają swoich rówieśników, mają trudności z koncentracją na zajęciach i nie są w stanie skupić się przez odpowiedni czas na realizowanym zadaniu. Jest to ta grupa, która zazwyczaj dezorganizuje pracę nauczyciela i przeszkadza w prowadzeniu zajęć, a z drugiej strony – dzieci te potrafią skupić się na zajęciach indywidualnych i przeważnie dobrze na nich funkcjonują. Pojawia się więc pytanie, jakie są przyczyny takich zachowań.

Drukuj
Podłoże zaburzeń SI

Zasadniczo większość przedszkolaków miewa lepsze i gorsze dni. W trakcie tych mniej korzystnych momentów bywają nerwowe, płaczliwe, a nawet agresywne. Spora ilość tych dzieci przejawia jednak oznaki zaburzeń integracji sensorycznej, które mogą determinować pojawiające się trudności. Warto wspomnieć o następujących zaburzeniach:

  • Nadmierna reakcja na bodźce pojawiające się w otoczeniu. Bywa, że niektóre dzieci odbierają takie wrażenia sensoryczne, na które większość nie zwraca uwagi. Są wówczas zdecydowanie bardziej zmęczone i sfrustrowane, ponieważ ich układ nerwowy nie jest w stanie poradzić sobie z nadmiarem przyjmowanych informacji. Żeby móc funkcjonować, muszą znaleźć sobie odpowiednie formy odreagowania towarzyszących im stresów. Czasem pozornie błaha (...)

Autorzy

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.