logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Studia przypadku

Nowość Dzieci podwójnie wyjątkowe. Studium przypadku – Gabriel, klasa II szkoły podstawowej

Gabriel został zgłoszony na badanie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego przez rodziców z uwagi na trudności emocjonalne, niechęć do wykonywania obowiązków szkolnych.

Czytaj więcej

Nowość Dzieci podwójnie wyjątkowe. Studium przypadku – Piotr

Piotr został zgłoszony na badanie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego przez rodziców z uwagi na potrzebę oceny poziomu rozwoju procesów sensorycznych i ogólnego poziomu rozwoju dziecka, będąc dzieckiem sześcioletnim, uczęszczającym do przedszkolnej zerówki.

Czytaj więcej

Studium przypadku dziecka z asymetrią

Helena jest czteroletnią dziewczynką, dwujęzyczną – z racji narodzin oraz zamieszkiwania w Wielkiej Brytanii i pochodzenia polskiego. Została skierowana na badania poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego przez rehabilitanta z powodu obserwowanych trudności w zakresie napięcia mięśniowego i jakości chodu. Przeprowadzono analizę rozwoju psychoruchowego dziecka w oparciu o narzędzia diagnostyczne służące ocenie poziomu rozwoju zmysłów bazowych.

Czytaj więcej

Dziecko z zespołem Aspergera (studium przypadku, pomoc w szkole i w domu)

Sprowadzenie dziecka z ZA „z kosmosu” na ziemię bywa niewyobrażalnie trudne, ale jednak możliwe, czego przykładem jest kilka lat z życia pewnego chłopca. Móc – to przede wszystkim chcieć, wierzyć, działać.

Czytaj więcej

Diagnoza i terapia dziecka w wieku żłobkowym z objawami wzmożonego pobudzenia ruchowego – studium przypadku

Dziecko w wieku 19 miesięcy cechujące się wzmożoną potrzebą ruchu, sprawiające trudność opiekunom pod względem zapewnienia mu bezpieczeństwa wzbudziło niepokój rodziców, którzy uważnie obserwowali rozwój córki z uwagi na skomplikowaną sytuację zdrowotną od momentu narodzin. Poszukiwanie przez opiekunów możliwości pomocy dziecku zaskutkowało koniecznością przeprowadzenia diagnozy poziomu rozwoju procesów integracji sensorycznej.

Czytaj więcej

Terapia wybiórczości pokarmowej z wykorzystaniem założeń metody integracji sensorycznej – studium przypadku

Sensoryczna awersja do pokarmu według klasyfikacji diagnostycznej DC:0-3R ma cztery elementy składowe. Charakterystyczną cechą awersji do pokarmu o podłożu sensorycznym jest to, iż odmowa jedzenia pojawia się przy wprowadzaniu nowych pokarmów, ale dziecko bez trudności je posiłki, które lubi. Dziecko konsekwentnie odmawia jedzenia konkretnych pokarmów o określonym smaku, konsystencji i/lub zapachu. Odmowa jedzenia powoduje ponadto specyficzne niedobory pokarmowe lub opóźnienie w rozwoju ruchowym aparatu mowy.

Czytaj więcej

Dziecko w wieku wczesnoszkolnym z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej

Dziecko w wieku wczesnoszkolnym z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej określenie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego i sposoby terapii

Czytaj więcej

Dziecko w wieku przedszkolnym z autyzmem i zaburzeniami integracji sensorycznej

Dziecko w wieku przedszkolnym z autyzmem i zaburzeniami integracji sensorycznej – określenie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego i sposoby terapii.

Czytaj więcej

Integracja sensoryczna a autyzm

Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Integracja sensoryczna pozwala zatem segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu.

Czytaj więcej

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.