logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Studia przypadku

Diagnoza i terapia dziecka w wieku żłobkowym z objawami wzmożonego pobudzenia ruchowego – studium przypadku

Dziecko w wieku 19 miesięcy cechujące się wzmożoną potrzebą ruchu, sprawiające trudność opiekunom pod względem zapewnienia mu bezpieczeństwa wzbudziło niepokój rodziców, którzy uważnie obserwowali rozwój córki z uwagi na skomplikowaną sytuację zdrowotną od momentu narodzin. Poszukiwanie przez opiekunów możliwości pomocy dziecku zaskutkowało koniecznością przeprowadzenia diagnozy poziomu rozwoju procesów integracji sensorycznej.

Czytaj więcej

Terapia wybiórczości pokarmowej z wykorzystaniem założeń metody integracji sensorycznej – studium przypadku

Sensoryczna awersja do pokarmu według klasyfikacji diagnostycznej DC:0-3R ma cztery elementy składowe. Charakterystyczną cechą awersji do pokarmu o podłożu sensorycznym jest to, iż odmowa jedzenia pojawia się przy wprowadzaniu nowych pokarmów, ale dziecko bez trudności je posiłki, które lubi. Dziecko konsekwentnie odmawia jedzenia konkretnych pokarmów o określonym smaku, konsystencji i/lub zapachu. Odmowa jedzenia powoduje ponadto specyficzne niedobory pokarmowe lub opóźnienie w rozwoju ruchowym aparatu mowy.

Czytaj więcej

Dziecko w wieku wczesnoszkolnym z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej

Dziecko w wieku wczesnoszkolnym z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej określenie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego i sposoby terapii

Czytaj więcej

Dziecko w wieku przedszkolnym z autyzmem i zaburzeniami integracji sensorycznej

Dziecko w wieku przedszkolnym z autyzmem i zaburzeniami integracji sensorycznej – określenie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego i sposoby terapii.

Czytaj więcej

Integracja sensoryczna a autyzm

Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Integracja sensoryczna pozwala zatem segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu.

Czytaj więcej

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.