logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pytanie do eksperta

W jakiej formie dajemy rodzicom dietę sensoryczną do domu - rozpisujemy ją np.20 min. leżeć pod kołdrą obciążającą, 10 razy wałkujemy dziecko wałkiem?

Odpowiedź: Wielu rodziców potrzebuje konkretnych informacji w jaki sposób, przez ile czasu i ile razy wykonywać jakąś czynność, dzięki temu jest im łatwiej wspierać dziecko w rozwoju. Dlatego też informacje możemy przedstawić w następujący sposób: INDYWIDUALNY PROGRAM DOMOWY Styczeń 2018 Czas trwania 30 minut 2 razy dziennie Wyznaczenie stałych pór roku zajęć, miejsca, wykonywanie codziennie poniższych czynności: 1. Pozycja stojąca: - Połóż na podłodze krążek. Dziecko stoi na wyznaczonym polu. 3 razy podskakuje w miejscu, raz na jednej nodze, raz na drugiej. Biega w miejscu przez 2 minuty. (3 min) 2.Siedzenie przy stole: - Dziecko rysuje linię od zielonej do czerwonej kropki. (2 min) - Dziecko odkleja naklejkę i przykleja ją na wyznaczone miejsce. Naklejki naklejamy od lewej do prawej strony kartki, na której odrysowujemy ślad jeden obok drugiego. (2 min) - Dziecko siada przy stoliku. Dostaje kawałek masy kukurydzianej, którą ugniata w dowolny sposób. Przygotowanie masy kukurydzianej: zmieszaj ze sobą mąkę kukurydzianą i odrobinę wody, dobrze je wymieszaj, po czym dodawaj po trochu wodę, aż uzyskasz odpowiednią konsystencję. Na koniec dodaj barwnika spożywczego. (3 min) 3. Siedzenie na podłodze: - Dziecko siada na dywaniku. Dziecko trzyma ręce z przodu i po kolei styka małe palce, palce serdeczne, środkowe… po czym po kolei oddalają. Następnie kciuk jednej ręki po kolei dotyka końców wszystkich palców drugiej ręki. Tak samo palce wskazujący i tak dalej.(1 min) - Dziecko siada na dywanikach i patrzy oraz odpowiada na pytanie co widzi oko – rodzic kieruje balon z namalowanym okiem na różne części pokoju.(2 min) - Dziecko rozpoznaje podany zapach w słoiczku. Jednego dnia jeden zapach.(1 min) 4. Stanie: - Dziecko i rodzic trzymają brzegi koca. Poruszając nim delikatnie śpiewają piosenkę „Fale”. („Na morzu fale dwie, spotkały kiedyś się, a teraz falują, falują, fale dwie”). (2 min) 5. Leżenie na brzuchu: - Okrywaj dziecko ciężką kołdrą, poduszką. Podaj Mateuszowi puzzle z dwóch, trzech elementów. Dziecko łączy je leżąc na brzuchu. (3 min) 6. Dziecko idzie w przód i w tył po 3 razy po wężu do osłaniania drzwi przed przeciągiem. (1 min) 7. Dziecko przenosi z jednego końca pokoju na drugi kolejno 6 butelek po wodzie mineralnej wypełnionych żwirem (zaklejonymi taśmą lub klejem, by nakrętka była zakręcona na stałe). (3 min) 8. Siedzenie na krześle: Dziecko rozciąga kilka razy zabawki do rozciągania, zajmowania rąk. (2 min) 9. Pozwól dziecku na przyjęcie wygodnej dla niego pozycji na podłodze. Masuj dziecko zabawkami z koszyka sensorycznego. (3 min) 10. Leżenie na podłodze i obserwowanie światła laserowego na suficie. (2 min)

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.