logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pytanie do eksperta

Witam zgłosiła się do mnie o pomoc mama dziewczynki 9 letniej . Zauważyła wraz z trenerką , która uczą dziecko jazdy konnej, iż nie zapamiętują kilku zadań do zrealizowania. Przeprowadzony arkusz obserwacji umiejętności motorycznych dziecka , nic niepokojącego nie wykazał. Własny obserwacjach zaobserwowałam, iż dziewczynka nie wykonuje kilku zadań, w pisaniu było odbicie lustrzane litery E, wrażenie jakby niektóre słowa ucinała. Nauka w szkole idzie jej bardzo dobrze. Czy to będzie zaburzania w przetwarzaniu słuchowym ?

Odpowiedź: Wskazane może być przeprowadzenie dodatkowych prób wskazujących, jak dziecko realizuje sekwencje ruchowe, być może przyczyna leży w nieprawidłowej koordynacji obustronnej, albo w zdolności do zapamiętywania złożonych ruchów, a może istnieje tu deficyt wzrokowy lub słuchowy. Pełna diagnostyka pod kątem Integracji Sensorycznej ze szczególnym uwzględnieniem zapamiętywania i odtwarzania ruchów oraz sprawności mięśni gałek ocznych pogłębiona o badania audiologiczne i poziomu uwagi słuchowej może wyjaśnić niepokojące objawy. Możliwe, że problem dotyczy jedynie koncentracji uwagi. Wówczas oprócz treningu słuchowego, który może być zalecony po uzyskaniu podanych wyżej wyników badań wskazana będzie opieka neurologiczna, ukierunkowana na suplementację i dietę wzmacniającą układ nerwowy.

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.