logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pytanie do eksperta

Jak odczytać z testu południowo-kalifornijskiego czy u dziecka występuje podreaktywność, nadreaktywność czy różnicowanie? Według przekazanej mi wiedzy dopuszczalna granica normy jest od -1,0 do +1,0. Brakuje mi jednak dokładnego wskaźnika od którego kończy się np. różnicowanie a rozpoczyna się podreaktywność.

Odpowiedź: Diagnoza SI w szczególności, gdy obraz dziecka jest niejasny, uwzględnieniać winna oprócz liczbowych informacji analizę objawów behawioralnych. W przypadku podreaktywności są to: niski lub niezorganizowany poziom pobudzenia, ospałość, apatia, niski poziom koncentracji uwagi. Dzieci z zaburzeniami różnicowania mogą w ciągu jednej sesji prezentować zmienność reakcji. Kluczowe będą tu informacje z wywiadu z rodzicami, które wskażą, czy dziecko cechuje się niskim, czy zmiennym poziomem pobudzenia, czy reakcji. Sama analiza wyników testów może być niewystarczająca. Serdecznie proponuję przeanalizować Obserwację Kliniczną, dane uzyskane z wywiadu z rodzicami, ale oprzeć się najbardziej na zaobserwowanych objawach behawioralnych prezentowanych przez dziecko. Co do wartości liczbowych to proszę już wziąć pod uwagę poniżej - 0, 5, gdyż te obszary mogą być wskazaniem do pracy.

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.