logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pytanie do eksperta

Prowadzę zajęcia rewalidacji indywidualnej z leworęczną uczennicą klasy czwartej. W pracy wykorzystuję elementy "Gimnastyki mózgu" Denisona. W jaki sposób rysować "leniwe ósemki"? Chyba nie tak samo, jak robią to osoby praworęczne?

Odpowiedź: Ćwiczenia „leniwych ósemek” wg integracji sensorycznej mają na celu m.in. przekraczanie linii środkowej ciała, koordynację wzrokową itd. Jeśli w swojej pracy te ćwiczenie wykonuje Pani w tym samym celu, to zasada jest niezmienna. Wykonujemy te ćwiczenie tak, jak z dzieckiem praworęcznym. Zasady nauki pisania dziecka leworęcznego są takie same jak praworęcznego - uczymy je pisać od lewej do prawej, a nie odwrotnie. Tak samo jest z ćwiczeniami „leniwych ósemek”. Ponadto radziłabym przemyśleć dobór metod pracy; istnieją wątpliwości co do skuteczności metody Denisona...

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.