NAJWIĘKSZE WYZWANIA DLA PEDAGOGA I PSYCHOLOGA W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Trudne relacje między uczniami w zreformowanej szkole podstawowej, gry psychologiczne w szkole, wsparcie ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zapraszamy do udziału w XII edycji Ogólnopolskiego Kongresu dla Pedagogów i Psychologów Szkolnych.
Dlaczego warto wziąć udział w kongresie?
- Zapewniamy platformę szerokiej wymiany doświadczeń i pole do rzetelnej dyskusji, zarówno pomiędzy uczestnikami – pedagogami, psychologami i wychowawcami pracującymi w szkołach, jak i z najlepszymi specjalistami
- Skupiamy się na aktualnych realiach pracy pedagoga i psychologa szkolnego – tak aby wszystkie przedstawione podczas kongresu rozwiązania były w 100% możliwe do wykorzystania w szkołach
- Swoją wiedzą dzielą się wyłącznie eksperci z wieloletnim doświadczeniem - psychologowie, pedagodzy, terapeuci oraz osoby na co dzień pracujące z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
- Gwarantujemy pakiet praktycznych materiałów przydatnych w codziennej pracy z uczniami, m.in. arkusze wielospecjalistycznej oceny ucznia, scenariusze lekcji wychowawczych i zajęć integracyjnych, materiały do przeprowadzenia rady pedagogicznej
- Umożliwiamy wygranie pomocy dydaktycznych, wyposażenia placówki oraz udziału w kursach i szkoleniach w licznych konkursach
Szczegółowy program kongresu:
Sesja ekspercka
- 6-latki i dawni gimnazjaliści w jednej szkole – separacja czy integracja?
- Jak zaangażować starszych uczniów w opiekę nad młodszymi kolegami – np. „Bajki – czytajki”, program „Tutor osobisty”
- Jak zapobiegać konfliktom i agresji pomiędzy uczniami – co faktycznie działa?
- Mądre reagowanie w sytuacjach konfliktowych z udziałem uczniów – kiedy reagować, a kiedy zostawić rozwiązanie problemu w rękach uczniów
Sesja ekspercka
- Zmienne nastroje, drażliwość, burza hormonów – jak rozmawiać z uczniem w okresie dojrzewania, aby czuł realne wsparcie pedagoga/wychowawcy i otworzył się przed nim?
- Niebieski wieloryb, małpy w kosmosie oraz sól i lód – jak mądrze reagować na kryzysy i niepożądane mechanizmy grupowe (akceptowanie i wzajemne zachęcanie do eksperymentowania z zachowaniami ryzykownymi i autoagresywnymi)
- „Jestem taka brzydka”, „Jestem taki niski”, „Wszyscy moi koledzy są lepsi ode mnie” - jak pomóc nastolatkowi w walce z kompleksami zaniżającymi jego samoocenę?
- Zakochane nastolatki, czyli okres pierwszych szkolnych miłości i miłosnych zawodów – jak rozmawiać o emocjach, co zrobić, kiedy uczeń zaczyna opuszczać się w nauce
Sesja ekspercka
- „Idiota”, „Zmuś mnie”, „Drewniana noga”, „Potakiwacz”, „Zrób coś dla mnie” - najczęstsze gry psychologiczne występujące w środowisku szkolnym i ich konsekwencje
- Prowokacyjne zachowania nastolatka – wyzywający ubiór, wulgarne odzywki, ignorowanie poleceń nauczyciela – jak skutecznie reagować i czy w każdej sytuacji reakcja nauczyciela/pedagoga jest niezbędna?
- Przerwanie rozpoczętej gry – sprawdzone sposoby na efektywną reakcję
- Jak nie dać się sprowokować do wejścia w grę
Sesja ekspercka
- Co pedagog/szkolny psycholog musi, co może, a czego nie wolno mu robić?
- Uczniowie z różnymi typami niepełnosprawności w szkole – co, komu i kiedy obowiązkowo trzeba zapewnić?
- Jak właściwie przeprowadzić wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia?
- Uczniowie ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera – mity, półprawdy i prawdy – jak organizować wsparcie?