Pierwszy w Polsce portal w całości poświęcony terapii pedagogicznej

Uzyskaj dostęp
Co nowego w Pracowni
logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Aktualności

NAJWIĘKSZE WYZWANIA DLA PEDAGOGA I PSYCHOLOGA W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

Trudne relacje między uczniami w zreformowanej szkole podstawowej, gry psychologiczne w szkole, wsparcie ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zapraszamy do udziału w XII edycji Ogólnopolskiego Kongresu dla Pedagogów i Psychologów Szkolnych.

Drukuj

Dlaczego warto wziąć udział w kongresie?

 

- Zapewniamy platformę szerokiej wymiany doświadczeń i pole do rzetelnej dyskusji, zarówno pomiędzy uczestnikami – pedagogami, psychologami i wychowawcami pracującymi w szkołach, jak i z najlepszymi specjalistami

- Skupiamy się na aktualnych realiach pracy pedagoga i psychologa szkolnego – tak aby wszystkie przedstawione podczas kongresu rozwiązania były w 100% możliwe do wykorzystania w szkołach

- Swoją wiedzą dzielą się wyłącznie eksperci z wieloletnim doświadczeniem - psychologowie, pedagodzy, terapeuci oraz osoby na co dzień pracujące z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

- Gwarantujemy pakiet praktycznych materiałów przydatnych w codziennej pracy z uczniami, m.in. arkusze wielospecjalistycznej oceny ucznia, scenariusze lekcji wychowawczych i zajęć integracyjnych, materiały do przeprowadzenia rady pedagogicznej

- Umożliwiamy wygranie pomocy dydaktycznych, wyposażenia placówki oraz udziału w kursach i szkoleniach w licznych konkursach

 

 

Szczegółowy program kongresu:

 

Panel 1 | Trudne sytuacje pomiędzy uczniami w nowej szkole podstawowej

Sesja ekspercka

  • 6-latki i dawni gimnazjaliści w jednej szkole – separacja czy integracja?
  • Jak zaangażować starszych uczniów w opiekę nad młodszymi kolegami – np. „Bajki – czytajki”, program „Tutor osobisty”
  • Jak zapobiegać konfliktom i agresji pomiędzy uczniami – co faktycznie działa?
  • Mądre reagowanie w sytuacjach konfliktowych z udziałem uczniów – kiedy reagować, a kiedy zostawić rozwiązanie problemu w rękach uczniów
Panel 2 | Praca z uczniem w okresie dojrzewania

Sesja ekspercka

  • Zmienne nastroje, drażliwość, burza hormonów – jak rozmawiać z uczniem w okresie dojrzewania, aby czuł realne wsparcie pedagoga/wychowawcy i otworzył się przed nim?
  • Niebieski wieloryb, małpy w kosmosie oraz sól i lód – jak mądrze reagować na kryzysy i niepożądane mechanizmy grupowe (akceptowanie i wzajemne zachęcanie do eksperymentowania z zachowaniami ryzykownymi i autoagresywnymi)
  • „Jestem taka brzydka”, „Jestem taki niski”, „Wszyscy moi koledzy są lepsi ode mnie” - jak pomóc nastolatkowi w walce z kompleksami zaniżającymi jego samoocenę?
  • Zakochane nastolatki, czyli okres pierwszych szkolnych miłości i miłosnych zawodów – jak rozmawiać o emocjach, co zrobić, kiedy uczeń zaczyna opuszczać się w nauce
Panel 3 | W co grają uczniowie – gry psychologiczne w relacjach szkolnych

Sesja ekspercka

  • „Idiota”, „Zmuś mnie”, „Drewniana noga”, „Potakiwacz”, „Zrób coś dla mnie” - najczęstsze gry psychologiczne występujące w środowisku szkolnym i ich konsekwencje
  • Prowokacyjne zachowania nastolatka – wyzywający ubiór, wulgarne odzywki, ignorowanie poleceń nauczyciela – jak skutecznie reagować i czy w każdej sytuacji reakcja nauczyciela/pedagoga jest niezbędna?
  • Przerwanie rozpoczętej gry – sprawdzone sposoby na efektywną reakcję
  • Jak nie dać się sprowokować do wejścia w grę
Panel 4 | Uczeń wymagający indywidualnego wsparcia

Sesja ekspercka

  • Co pedagog/szkolny psycholog musi, co może, a czego nie wolno mu robić?
  • Uczniowie z różnymi typami niepełnosprawności w szkole – co, komu i kiedy obowiązkowo trzeba zapewnić?
  • Jak właściwie przeprowadzić wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia?
  • Uczniowie ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera – mity, półprawdy i prawdy – jak organizować wsparcie?

 

Weź udział  w kongresie: http://kongresgp.pl/

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.