OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
EMOCJE, ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH, PRZYGOTOWANIE DO NAUKI SZKOLNEJ
Wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
Warszawa, 17.05.2017 godz. 10:00-17:00
WEŹ UDZIAŁ W JEDYNYM TAKIM WYDARZENIU, JEŻELI:
chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać formy aktywności dziecka we wspieraniu jego rozwoju
szukasz rozwiązań i metod jak prawidłowo pracować z dzieckiem, aby przygotować go do nauki szkolnej
zależy Ci aby rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne poprzez zabawę na zajęciach w przedszkolu
chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób można zastosować elementy integracji sensorycznej w codziennej pracy
Twoim priorytetem jest stały rozwój i wzbogacanie warsztatu pracy, aby zagwarantować jak największe postępy u podopiecznych
DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W NASZEJ KONFERENCJI?
- Wyposażysz się w niezbędną wiedzę na temat rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
- Poznasz sprawdzone metody rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń sensomotorycznych u dzieci, a jednocześnie trafnie dobierzesz odpowiednie metody pracy z dziećmi,
- Podniesiesz zdolności komunikowania się, skutecznego nauczania, radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami i otrzymasz prestiżowy certyfikat uczestnictwa w Ogólnopolskiej Konferencji
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ PODCZAS KONGRESU?
- Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami i życiem w grupie rówieśniczej?
- Jak wykorzystać różne formy aktywności dziecka aby wspierać jego rozwój?
- Jak nauczyć dzieci rozpoznawać, nazywać i regulować własne emocje?
- Jak wykorzystać naturalne zaciekawienia na drodze odkrywania talentu?
- W jaki sposób wykorzystywać w zabawach elementy integracji sensorycznej?
- Jakie są trzy kluczowe operacje poznawcze przeprowadzanie przez umysł sześciolatka?
- Jakie struktury mózgowe realizują operacje poznawcze i w jakich okolicznościach dochodzi do ich aktywizacji?
- Jak zorganizować pobyt w szkole aby dziecko było produktywne (odpowiadało na pytania) i kreatywne (samodzielnie stawiało pytania)?
- Co się dzieje, gdy umysł sześciolatka jest przeładowany nadmiarem informacji niskiej jakości?
- Jakie kluczowe elementy procesu dydaktycznego ułatwiają przyswajanie wiedzy matematyczno-przyrodniczej i humanistycznej?
- Jaki związek istnieje między pojęciowym uczeniem się a stopniem fizycznej sprawności ciała ucznia?
- Na czym polega edukacja przez ruch i jak wykorzystywać ja w codziennych zabawach?
- Jaki jest wpływ zaburzeń funkcji wzrokowych na opanowanie podstaw czytania i pisania?
- W jaki sposób wykorzystać elementy integracji sensorycznej do pracy z dziećmi z ORM, ryzykiem autyzmu i nadpobudliwością psychoruchową?
PROGRAM
OGÓLNOPOLSKIEJ KONFERENCJI NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:
Panel 1. Rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym
- Przebieg rozwoju przedszkolaka:
- Zmiany w sposobach poznawania świata: uwaga, percepcja, pamięć, myślenie
- Rozwój emocjonalny – przekształcanie dziecięcych emocji, kierunki zmian
- Przedszkolak wśród rówieśników – przebieg rozwoju społecznego
- Trudne emocje przedszkolaka – problemy adaptacyjne, złość, frustracja, agresja
- Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami i życiem w grupie rówieśniczej?
Panel 2 - Wsparcie całościowego rozwoju dzieci przedszkolnych
- Edukacja przez ruch - jako zintegrowany sposób uczenia się i wzmocnienia koncentracji
- Artystyczne formy wyrażania ekspresji twórczej dziecka
- Naturalne strategie uczenia się dzieci jako wyznacznik wspierania rozwoju przedszkolaka
- Pedagogika oczekiwań dziecka - jak wykorzystać naturalne zaciekawienia na drodze odkrywania talentu
- Asocjacyjne i nieasocjacyjne uczenie się dziecka - problemy z koncentracją i nadpobudliwością
Panel 3 - Rozwój umysłowy dziecka - przygotowanie do nauki w szkole
- Dlaczego punktem wyjścia procesu wychowawczego musi być wysokie poczucie bezpieczeństwa dziecka?
- Dlaczego tradycyjny model relacji nauczyciel-dziecko sprzyja produktywności dziecka, ale nie jego kreatywności?
- W jakich okolicznościach i za pomocą jakich technik pobudzać kreatywność sześciolatka?
- Jak komunikować się z sześciolatkiem by nie doprowadzić do przeładowania jego mózgu nadmiarem zbędnej informacji?
- Jak rozwijać kompetencje matematyczno-przyrodnicze i humanistyczne dziecka?
- Sprawność fizyczna jako istotna przyczyna rozwoju intelektualno-emocjonalnego dziecka?
Panel 4 - Integracja sensoryczna jako wsparcie rozwoju przedszkolaka
- Okres przedszkolny - charakterystyka trzeciego poziomu integracji sensorycznej wg. teorii J. Ayres
- Gry i zabawy stymulujące pierwotne systemy sensoryczne oraz umiejętności percepcyjno-motoryczne: schemat ciała, małą motorykę , koordynację ruchową i planowanie ruchu
- Integracja sensoryczna jako wsparcie dzieci z ORM, nadpobudliwością psychoruchową, ryzykiem autyzmu. Modyfikacja środowiska
- Wpływ zaburzeń funkcji wzrokowych na opanowanie podstaw czytania i pisania. Stymulacja umiejętności wzrokowo -motorycznych
Zgłoś udział w konferencji: konferencja-przedszkolna.pl/