logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Aktualności

OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

EMOCJE, ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH, PRZYGOTOWANIE DO NAUKI SZKOLNEJ

Drukuj

Wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym

 

Warszawa, 17.05.2017 godz. 10:00-17:00

 

 

WEŹ UDZIAŁ W JEDYNYM TAKIM WYDARZENIU, JEŻELI:

 

chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać formy aktywności dziecka we wspieraniu jego rozwoju

szukasz rozwiązań i metod jak prawidłowo pracować z dzieckiem, aby przygotować go do nauki szkolnej

zależy Ci aby rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne poprzez zabawę na zajęciach w przedszkolu

chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób można zastosować elementy integracji sensorycznej w codziennej pracy

Twoim priorytetem jest stały rozwój i wzbogacanie warsztatu pracy, aby zagwarantować jak największe postępy u podopiecznych

 

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W NASZEJ KONFERENCJI?

  • Wyposażysz się w niezbędną wiedzę na temat rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
  • Poznasz sprawdzone metody rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń sensomotorycznych u dzieci, a jednocześnie trafnie dobierzesz odpowiednie metody pracy z dziećmi,
  • Podniesiesz zdolności komunikowania się, skutecznego nauczania, radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami i otrzymasz prestiżowy certyfikat uczestnictwa w Ogólnopolskiej Konferencji

 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ PODCZAS KONGRESU?

  • Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami i życiem w grupie rówieśniczej?
  • Jak wykorzystać różne formy aktywności dziecka aby wspierać jego rozwój?
  • Jak nauczyć dzieci rozpoznawać, nazywać i regulować własne emocje?
  • Jak wykorzystać naturalne zaciekawienia na drodze odkrywania talentu?
  • W jaki sposób wykorzystywać w zabawach elementy integracji  sensorycznej?
  • Jakie są trzy kluczowe operacje poznawcze przeprowadzanie przez umysł sześciolatka?
  • Jakie struktury mózgowe realizują operacje poznawcze i w jakich okolicznościach dochodzi do ich aktywizacji?
  • Jak zorganizować pobyt w szkole aby dziecko było produktywne (odpowiadało na pytania) i kreatywne (samodzielnie stawiało pytania)?
  • Co się dzieje, gdy umysł sześciolatka jest przeładowany nadmiarem informacji niskiej jakości?
  • Jakie kluczowe elementy procesu dydaktycznego ułatwiają przyswajanie wiedzy matematyczno-przyrodniczej i humanistycznej?
  • Jaki związek istnieje między pojęciowym uczeniem się a stopniem fizycznej sprawności ciała ucznia?
  • Na czym polega edukacja przez ruch i jak wykorzystywać ja w codziennych zabawach?
  • Jaki jest wpływ zaburzeń funkcji wzrokowych na opanowanie podstaw czytania i pisania?
  • W jaki sposób wykorzystać elementy integracji sensorycznej do pracy z dziećmi z ORM, ryzykiem autyzmu i nadpobudliwością psychoruchową?

 

PROGRAM

OGÓLNOPOLSKIEJ KONFERENCJI NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

 

Panel 1. Rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym

  1. Przebieg rozwoju przedszkolaka:
    • Zmiany w sposobach poznawania świata: uwaga, percepcja, pamięć, myślenie
    • Rozwój emocjonalny – przekształcanie dziecięcych emocji, kierunki zmian
    • Przedszkolak wśród rówieśników – przebieg rozwoju społecznego
  2. Trudne emocje przedszkolaka – problemy adaptacyjne, złość, frustracja, agresja
  3. Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami i życiem w grupie rówieśniczej?

 

Panel 2 - Wsparcie całościowego rozwoju dzieci przedszkolnych

  1. Edukacja przez ruch - jako zintegrowany sposób uczenia się i wzmocnienia koncentracji
  2. Artystyczne formy wyrażania ekspresji twórczej dziecka
  3. Naturalne strategie uczenia się dzieci jako wyznacznik wspierania rozwoju przedszkolaka
  4. Pedagogika oczekiwań dziecka - jak wykorzystać naturalne zaciekawienia na drodze odkrywania talentu
  5. Asocjacyjne i nieasocjacyjne uczenie się dziecka - problemy z koncentracją i nadpobudliwością

 

Panel 3 - Rozwój umysłowy dziecka - przygotowanie do nauki w szkole

  • Dlaczego punktem wyjścia procesu wychowawczego musi być wysokie poczucie bezpieczeństwa dziecka?
  • Dlaczego tradycyjny model relacji nauczyciel-dziecko sprzyja produktywności dziecka, ale nie jego kreatywności?
  • W jakich okolicznościach i za pomocą jakich technik pobudzać kreatywność sześciolatka?
  • Jak komunikować się z sześciolatkiem by nie doprowadzić do przeładowania jego mózgu nadmiarem zbędnej informacji?
  • Jak rozwijać kompetencje matematyczno-przyrodnicze i humanistyczne dziecka?
  • Sprawność fizyczna jako istotna przyczyna rozwoju intelektualno-emocjonalnego dziecka?

 

Panel 4 - Integracja sensoryczna jako wsparcie rozwoju przedszkolaka

  • Okres przedszkolny - charakterystyka trzeciego poziomu integracji sensorycznej wg. teorii J. Ayres
  • Gry i zabawy stymulujące pierwotne systemy sensoryczne oraz umiejętności percepcyjno-motoryczne: schemat ciała, małą motorykę , koordynację ruchową i planowanie ruchu
  • Integracja sensoryczna jako wsparcie dzieci z ORM, nadpobudliwością psychoruchową, ryzykiem autyzmu. Modyfikacja środowiska
  • Wpływ zaburzeń funkcji wzrokowych na opanowanie podstaw czytania i pisania. Stymulacja umiejętności wzrokowo -motorycznych

 

Zgłoś udział w konferencji:  konferencja-przedszkolna.pl/

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.