Ślimak, ślimak – pokaż rogi!

3 września 2024 r. / 8 min. czytania

Scenariusz nr 1: Rozwijanie motoryki małej i dużej (Dla dzieci w wieku 5 i 6 lat) Cele ogólne eliminowanie mikrodeficytów związanych z motoryką dużą i małą kształtowanie prawidłowego uchwytu narzędzia pisarskiego doskonalenie umiejętności manualnych i grafomotoryki ręki wiodącej jako przygotowanie do kształtnego pisania Cele szczegółowe rozwijanie zainteresowania dzieci światem przyrody ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwierzęta żyjące w najbliższym otoczeniu - ślimaki uzmysłowienie dzieciom, iż zwierzęta dzikie nie mogą być przedmiotem zabawy przeprowadzenie prostego eksperymentu mającego uświadomienie dzieciom szkodliwego wpływu substancji chemicznych na ślimaki poszerzenie pojęcia „ślimak” w oparciu o ilustracje przedstawiające ślimaki niebędące zwierzętami (np. ślimak w uchu; ślimak w architekturze)  poznanie ciekawostek naukowych związanych ze ślimakami kształtowanie ogólnej sprawności ciała poprzez ciekawe zabawy ruchowe na świeżym powietrzu wdrażanie dzieci do przestrzegania zasady fair play podczas wspólnych zabaw rozwijanie spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo–ruchowej kształtowanie orientacji przestrzennej ćwiczenie...

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!

Subskrybuj teraz

Masz już konto?