Schemat jednostki terapeutycznej dla dzieci wykazujących zaburzenia sensomotoryczne o różnych typach

malpol@o2.pl_old
Dziecko (11lat) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym wykazuje zaburzenia w obrębie: zmysłu przedsionkowego (niepewność grawitacyjną), słuchu (nadwrażliwość na wysokie dźwięki). Jak powinny przebiegać zajęcia z dzieckiem. W jakiej kolejności prowadzić ćwiczenie, aby usprawnić pracę zmysłów a tym samym odbiór bodźców z otoczenia. Uczeń sprawia problemy wychowawcze - krzyczy (piszczy), ciągle rozmawia przeszkadzając innym dzieciom w szkole i rodzeństwu w domu.

Komentarz

  • irenakj2@wp.pl_old
    Spróbuj zastosować mapę ciała, muzykę relaksacyjną połączoną z bajkami terapeutycznymi, a może trzeba te zajęcia zindywidualizować
  • malpol@o2.pl
    Dziękuję bardzo za odpowiedź na moje pytanie. Tak właśnie z tym dzieckiem postępuję. Pracuję z nim indywidualnie. Wykorzystuję w trakcie terapii muzykę "Efekt Mozarta", "Nurkowanie z delfinami", Claydermana, udało mi się przekonać rodziców do ograniczenia cukru w diecie, picia płynów przez rurkę. Jednak rozważam zaproponowanie rodzicom kupna słuchawek odcinających wysokie dźwięki. Ponieważ w domu urodziło się małe dziecko a w ostatnim badaniu u audiologa okazało się, że ja będąc wychowawcą od 2 lat tego ucznia mam uszkodzony słuch. Mam więc gorącą prośbę czy morze Pani lub Państwo zaglądający na Forum możecie polecić konkretną, sprawdzoną firmę, która produkuje sprawdzone dla takich dzieci słuchawki. Z góry - DZIĘKUJĘ!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

© Copyright 2019 - Forum Media Polska