logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pytania do eksperta

Jak odczytać z testu południowo-kalifornijskiego czy u dziecka występuje podreaktywność, nadreaktywność czy różnicowanie? Według przekazanej mi wiedzy dopuszczalna granica normy jest od -1,0 do +1,0. Brakuje (...)

Odpowiedź: Diagnoza SI w szczególności, gdy obraz dziecka jest niejasny, uwzględniać winna oprócz liczbowych informacji analizę objawów behawioralnych. W przypadku podreaktywności są to: niski lub niezorganizowany (...)

Czytaj więcej
Jak odczytać z testu południowo-kalifornijskiego czy u dziecka występuje podreaktywność, nadreaktywność czy różnicowanie? Według przekazanej mi wiedzy dopuszczalna granica normy jest od -1,0 do +1,0. Brakuje (...)

Odpowiedź: Diagnoza SI w szczególności, gdy obraz dziecka jest niejasny, uwzględnieniać winna oprócz liczbowych informacji analizę objawów behawioralnych. W przypadku podreaktywności są to: niski lub niezorganizowany (...)

Czytaj więcej
Witam! Jak pomóc dziecku (8 lat): nadwrażliwy na zapachy, metki, materiał ubioru; nie pije soków z kartonu oraz nie je jogurtów z opakowań, tubek (przekłada do miski) i nie lubi, gdy ktoś w jego otoczeniu (...)

Odpowiedź: Terapia metodą Integracji Sensorycznej zakłada konieczność regularnego uczestnictwa dziecka w zajęciach prowadzonych przez terapeutę w celu zniwelowania opisywanych objawów. W warunkach domowych możemy (...)

Czytaj więcej
Czy metoda pracy według Montessori ma sens w pracy z uczniem w szkole średniej i czy jest praktykowana w polskiej rzeczywistości edukacyjnej. Proszę o ewentualne podanie bliższych informacji, źródeł.

Odpowiedź: W Polsce od kilku lat istniej możliwość dalszej edukacji opartej na założeniach pedagogiki Montessori. Polecam zapoznać się z informacjami na WWW.szkolamotessori.com.pl WWW.liceum.ziarnko-maku.pl lub (...)

Czytaj więcej
Mam trudność z określeniem problematycznego zachowania się ucznia szkoły średniej III technikum. Zachowanie ucznia: -szydzi z koleżanek w klasie, szczególnie z uczennicy w ciąży; -nie współdziała z nauczycielami; (...)

Odpowiedź: Konieczne jest badanie ucznia przez psychologa pod kątem umiejętności społecznych, zwłaszcza, że jest to młody człowiek, który powinien mieć już ogląd sytuacji o charakterze społecznym. Standardową procedurą (...)

Czytaj więcej
Witam. Ostatnio spotkałam się z opinią diagnosty przetwarzania sensorycznego odnośnie odruchów pierwotnych ATOS, STOS, TOB. W diagnozie nie przeprowadzono tych prób z uwagi na wiek dziecka - 3 lata. Czy (...)

Odpowiedź: Obecny stan wiedzy w obszarze Integracji Sensorycznej nie wskazuje wyraźnie na istnienie przetrwałych odruchów i możliwość ich zintegrowania, jeżeli nawet ujawniają się w danej postaci. Z tego powodu (...)

Czytaj więcej
Witam serdecznie. Jakie próby obserwacji klinicznej ( opracowanie J.A. Ayres) powinno się przeprowadzać w trakcie diagnozy u dzieci w wieku 4 lat?

Odpowiedź: Badanie za pomocą samej Obserwacji Klinicznej może być niewystarczające, ale już pokaże nam mocne i słabe strony dziecka. Nie wykonujemy jedynie obecnie prób związanych z ATOS i STOS, szczegółowo analizujemy (...)

Czytaj więcej
Dzień dobry, mój syn jest po przepuklinie oponowo- rdzeniowej. Obecnie ma 10 lat.Jest chłopcem chodzącym, biegającym. W tej chwili jednak jest świezo po operacji stopy prawej szpotawej. Chodzi o kulach. (...)

Odpowiedź: Powyższe trudności mogą wynikać z pierwotnej przyczyny, jaką były nieprawidłowości w obszarze przepukliny, a co za tym idzie odczuć związanych z centrum ciała, osłabieniem mięśni tłoczni brzusznej. Ukierunkowałabym (...)

Czytaj więcej
Witam, jestem w nauczycielem wspomagającym w klasie 3 szkoły podstawowej. Wspomagam nauczyciela w pracy z uczniem z Zespołem Aspergera. Jak mogę pomóc uczniowi, który nie znosi dźwięków wysokich np. gry (...)

Odpowiedź: Polecam serdecznie słuchawki strzeleckie PLETOR w wersji dla dorosłych z wymiennymi nakładkami, które mają możliwość regulacji głośności dźwięków z otoczenia i wytłumiają szczególnie ostre dźwięki. Uczeń (...)

Czytaj więcej
Witam, jakimi narzędziami możemy się posłużyć, diagnozując dzieci autystyczne w wieku przedszkolnym ( 3-6 r. ż ) z zaburzeń integracji sensorycznej?

Odpowiedź: Dzieci ze spektrum autyzmu są szczególnym wyzwaniem dla terapeutów SI, ale dzięki temu wzmacniają ich poziom kreatywności. Kluczowa jest tu organizacja sali badawczej, dogłębny wywiad z rodzicami, analiza (...)

Czytaj więcej
Witam zgłosiła się do mnie o pomoc mama dziewczynki 9 letniej . Zauważyła wraz z trenerką , która uczą dziecko jazdy konnej, iż nie zapamiętują kilku zadań do zrealizowania. Przeprowadzony arkusz obserwacji (...)

Odpowiedź: Wskazane może być przeprowadzenie dodatkowych prób wskazujących, jak dziecko realizuje sekwencje ruchowe, być może przyczyna leży w nieprawidłowej koordynacji obustronnej, albo w zdolności do zapamiętywania (...)

Czytaj więcej
Co to jest analizator czuciowo-ruchowy? Gdzie się znajduje i jakie jest jego działanie?

Odpowiedź: Analizator czuciowo –ruchowy odpowiada za odbiór przetwarzania bodźców czuciowych, ich interpretację i adekwatną aktywność ruchową w odpowiedzi na nie. Objawia się to w sytuacji dziecka, na przykład odpowiednim (...)

Czytaj więcej

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.