Podejrzenie poważniejszych zaburzeń - rozmowa krok po kroku
12 sierpnia 2016 r.
/ 6 min. czytania
Rozmowa z rodzicami/opiekunami dziecka o napotykanych trudnościach, a także zaobserwowanych niepokojących symptomach może wydawać się nierzadko sporym wyzwaniem. Jak poprowadzić rozmowę z rodzicem w takiej sytuacji?
PRZEDE WSZYSTKIM PAMIĘTAJ O WSPÓLNYM CELU! Przekazywanie informacji o niepokojących symptomach zachowania oraz możliwych zaburzeniach poważniejszych niż wstępnie zakładaliśmy nie jest łatwym zadaniem. Zdecydowana większość pedagogów woli przekazywać wiadomości o postępie w rozwoju swoich wychowanków niż o napotkanych trudnościach. Tutaj pojawić się mogą obawy o reakcje opiekuna na tego typu wieści. Zastanów się, czy kiedyś, w sytuacji gdy miałeś(-aś) przekazać informacje o niepokojących symptomach zachowania dziecka i potrzebnej konsultacji ze specjalistą, miałeś(-aś) podobne myśli. Jak mam to przekazać? Przecież rodzic może pomyśleć, że to moja wina. Powie, że to ja za mało uwagi poświęcam jego dziecku i znów wszystkiemu winni są nauczyciele i szkoła. Ojej, to...
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!
Subskrybuj teraz
Masz już konto?
Zaloguj się!