Studium przypadku dziecka z asymetrią

15 kwietnia 2019 r. / 6 min. czytania

Helena jest czteroletnią dziewczynką, dwujęzyczną – z racji narodzin oraz zamieszkiwania w Wielkiej Brytanii i pochodzenia polskiego. Została skierowana na badania poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego przez rehabilitanta z powodu obserwowanych trudności w zakresie napięcia mięśniowego i jakości chodu. Przeprowadzono analizę rozwoju psychoruchowego dziecka w oparciu o narzędzia diagnostyczne służące ocenie poziomu rozwoju zmysłów bazowych. Na podstawie Kwestionariusza Rozwoju Sensomotorycznego Rozwoju Dziecka w wieku 2–5 lat w opracowaniu Zbigniewa Przyrowskiego, Arkusza Obserwacyjnego Cech Charakterystycznych Ruchów Małych Dzieci utworzonego na podstawie Movement Analysis Curriculum Skala INSITE, wywiadu z mamą dziecka, obserwacji dziecka w trakcie swobodnej zabawy i kierowanej aktywności oraz prób diagnostycznych obserwacji klinicznej stwierdzono występowanie u dziecka nieprawidłowego rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego o typie zaburzeń różnicowania sensorycznego. Dziewczynka jest dzieckiem urodzonym z ciąży pierwszej, porodu pierwszego, który odbył się o czasie i ze względu na nieprawidłowe ułożenie płodu po próbach rozwiązania vaccum i kleszczami został zakończony cięciem cesarskim. Helena była karmiona piersią przez pierwsze pół roku życia, przy czym była dokarmiana mlekiem modyfikowanym. Wprowadzanie kolejnych produktów...

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!

Subskrybuj teraz

Masz już konto?