logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Studia przypadku

Studium przypadku dziecka z asymetrią

Helena jest czteroletnią dziewczynką, dwujęzyczną – z racji narodzin oraz zamieszkiwania w Wielkiej Brytanii i pochodzenia polskiego. Została skierowana na badania poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego przez rehabilitanta z powodu obserwowanych trudności w zakresie napięcia mięśniowego i jakości chodu. Przeprowadzono analizę rozwoju psychoruchowego dziecka w oparciu o narzędzia diagnostyczne służące ocenie poziomu rozwoju zmysłów bazowych.

Drukuj
Studium przypadku dziecka z asymetrią

Na podstawie Kwestionariusza Rozwoju Sensomotorycznego Rozwoju Dziecka w wieku 2–5 lat w opracowaniu Zbigniewa Przyrowskiego, Arkusza Obserwacyjnego Cech Charakterystycznych Ruchów Małych Dzieci utworzonego na podstawie Movement Analysis Curriculum Skala INSITE, wywiadu z mamą dziecka, obserwacji dziecka w trakcie swobodnej zabawy i kierowanej aktywności oraz prób diagnostycznych obserwacji klinicznej stwierdzono występowanie u dziecka nieprawidłowego rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego o typie zaburzeń różnicowania sensorycznego.

Dziewczynka jest dzieckiem urodzonym z ciąży pierwszej, porodu pierwszego, który odbył się o czasie i ze względu na nieprawidłowe ułożenie płodu po próbach rozwiązania vaccum i kleszczami został zakończony cięciem cesarskim. Helena była karmiona piersią przez pierwsze (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.