Ocena rozwoju procesów integracji

6 listopada 2023 r. / 7 min. czytania

Studium przypadku chłopca z dyspraksją IMIĘ I NAZWISKO: Artur D. DATA URODZENIA: DATA BADANIA: 2022 WIEK: 5,7 WYKORZYSTANE ARKUSZE DIAGNOSTYCZNE: 1. Obserwacja kliniczna (arkusz prób Ayres, Maas, Johnson, Blanche, Botticelli, Hallway, Fisher, Murray, Bundy, w modyfikacji M. Kargi) 2. Kwestionariusz Rozwoju Sensorycznego Dziecka 3. Wywiad z rodzicami 4. Obserwacja swobodnej zabawy dziecka 5. Testy Południowo-Kalifornijskie Artur został oceniony pod kątem rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego z powodu różnorodnych trudności. Chłopiec ma problem z mową: mówi niewyraźnie, nieprawidłowo odmienia słowa. Problemem jest dla niego określenie położenia przedmiotów w przestrzeni. Chłopiec nie skupia się wystarczająco długo, czasem nie reaguje na kierowane do niego polecenia. Jest dzieckiem ruchliwym, ale jednocześnie dość niezgrabnie się przemieszcza/biega. Pojawiają się u niego trudności ze staniem na jednej nodze. Generalnie ma problem z utrzymaniem równowagi. Czasem przeszkadzają mu brudne ręce. Bywa, że przeszkadza mu hałas – zasłania sobie wówczas uszy. Jest dzieckiem głośnym....

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!

Subskrybuj teraz

Masz już konto?