Ocena rozwoju procesów integracji
6 listopada 2023 r.
/ 7 min. czytania
Studium przypadku chłopca z dyspraksją
IMIĘ I NAZWISKO: Artur D. DATA URODZENIA: DATA BADANIA: 2022 WIEK: 5,7 WYKORZYSTANE ARKUSZE DIAGNOSTYCZNE: 1. Obserwacja kliniczna (arkusz prób Ayres, Maas, Johnson, Blanche, Botticelli, Hallway, Fisher, Murray, Bundy, w modyfikacji M. Kargi) 2. Kwestionariusz Rozwoju Sensorycznego Dziecka 3. Wywiad z rodzicami 4. Obserwacja swobodnej zabawy dziecka 5. Testy Południowo-Kalifornijskie Artur został oceniony pod kątem rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego z powodu różnorodnych trudności. Chłopiec ma problem z mową: mówi niewyraźnie, nieprawidłowo odmienia słowa. Problemem jest dla niego określenie położenia przedmiotów w przestrzeni. Chłopiec nie skupia się wystarczająco długo, czasem nie reaguje na kierowane do niego polecenia. Jest dzieckiem ruchliwym, ale jednocześnie dość niezgrabnie się przemieszcza/biega. Pojawiają się u niego trudności ze staniem na jednej nodze. Generalnie ma problem z utrzymaniem równowagi. Czasem przeszkadzają mu brudne ręce. Bywa, że przeszkadza mu hałas – zasłania sobie wówczas uszy. Jest dzieckiem głośnym....
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!
Subskrybuj teraz
Masz już konto?
Zaloguj się!