logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Studia przypadku

Ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej dziecka z trudnościami z regulacją emocji

Studium przypadku chłopca w wieku dwóch lat, który potrzebuje ustalić dodatkowe formy terapii z powodu nerwowości oraz nieumiejętności radzenia sobie z emocjami.

Drukuj
Ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej dziecka z trudnościami z regulacją emocji

Imię i nazwisko: Michał

Data urodzenia: listopad 2017

Data badania: marzec–maj 2020

Wiek: 2,4/2,6

Wykorzystane arkusze diagnostyczne:

  1. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego
  2. Obserwacja swobodnej zabawy dziecka
  3. Wywiad z rodzicami dziecka

Michał został oceniony pod kątem rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego, w celu ustalenia dodatkowych form terapii z powodu nerwowości oraz nieumiejętności radzenia sobie z emocjami. Jest dzieckiem bardzo ruchliwym i energicznym. Chętnie się huśta, często biega w kółko, żeby mu się kręciło w głowie. Trudno mu usiedzieć na miejscu. Ma problem z koncentracją, nie chce się bawić sorterami czy puzzlami. Niechętnie bawi się farbami. Pojawiają się problemy z jedzeniem, przejawia cechy wybiórczości pokarmowej. Je bardzo niechlujnie, rozrzuca, wypluwa jedzenie. (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.