logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Schematy rozmów

Współpraca z rodzicami dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej

Kiedy dziecko otrzymuje diagnozę zaburzeń integracji sensorycznej, rozpoczyna podróż do nowego świata. Zaczyna się proces terapeutyczny, w którym dziecko bierze udział wraz z terapeutą, jednak w tym wszystkim waży jest również rodzic i otoczenie.

Czytaj więcej

Schemat rozmowy z rodzicem nadopiekuńczym

Skuteczna rozmowa z rodzicem zależy od wielu czynników, m.in. otwartej postawy nauczyciela. Serdeczne wyciągnięcie dłoni na powitanie może nie tylko świadczyć o wzajemnym szacunku, ale też zainicjować partnerski sposób rozmowy.

Czytaj więcej

Najważniejsze zasady prowadzenia rozmów z rodzicem/opiekunem

O czym należy pamiętać podczas rozmowy z rodzicem dziecka?

Czytaj więcej

Podejrzenie poważniejszych zaburzeń - rozmowa krok po kroku

Rozmowa z rodzicami/opiekunami dziecka o napotykanych trudnościach, a także zaobserwowanych niepokojących symptomach może wydawać się nierzadko sporym wyzwaniem. Jak poprowadzić rozmowę z rodzicem w takiej sytuacji?

Czytaj więcej

Rodzic nadopiekuńczy, który za bardzo ingeruje w życie dziecka - zasady

Zasady współpracy z rodzicem, który za bardzo ingeruje w życie dziecka, nie dając mu szans na samodzielny rozwój

Czytaj więcej

Kiedy terapeuta podejrzewa, że dziecko ma poważniejsze zaburzenia i musi zasugerować konsultację ze specjalistą... - zasady

Jakie zasady obowiązują terapeutę, który podejrzewa zaburzenia u dziecka i musi zasugerować konsultację z innym specjalistą?

Czytaj więcej

6 zasad postępowania z rodzicem, który nie przyjmuje do wiadomości informacji na temat niewłaściwego zachowania swojego dziecka

Jak współpracować z rodzicem, który nie przyjmuje do wiadomości informacji na temat niewłaściwego zachowania swojego dziecka?

Czytaj więcej

4 zasady postepowania z rodzicem pozornie angażującym się w terapię

Prezentujemy zasady postępowania z rodzicem pozornie angażującym się w terapię, ale w rzeczywistości biernym, unikającym, nie dotrzymującym słowa, nie realizującym zaleceń.

Czytaj więcej

Ogólne zasady nawiązania skutecznej komunikacji z rodzicami ucznia/podopiecznego

Skuteczne komunikowanie się z rodzicami dzieci uczęszczających do specjalisty na terapię to jedna z podstaw dobrej współpracy placówki z domem rodzinnym, która ma szczególne znaczenie w przypadku różnego rodzaju zajęć terapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, czy rewalidacji.

Czytaj więcej

Wywiad z rodzicem. O co pytać i dlaczego?

Informacje od rodziców mogą pomóc w zrozumieniu, z jakim typem problemów w funkcjonowaniu dziecka mamy do czynienia. Dzięki nim można również ustalić strategie terapeutyczne do pracy w domu i w szkole.

Czytaj więcej

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.