logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Studia przypadku

Przykład diety sensorycznej dla chłopca w wieku 6 lat

Dziecko z podreaktywnością proprioceptywną, zaburzeniami koordynacji, osłabioną koncentracją, z podejrzeniem dyspraksji.

Czytaj więcej

Ocena rozwoju procesów integracji

Studium przypadku chłopca z dyspraksją

Czytaj więcej

Ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej. Rediagnoza

Omówienie oceny rozwoju procesów integracji sensorycznej dziewięcioletniej dziewczynki - rediagnoza.

Czytaj więcej

Ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej dziecka z trudnościami z regulacją emocji

Studium przypadku chłopca w wieku dwóch lat, który potrzebuje ustalić dodatkowe formy terapii z powodu nerwowości oraz nieumiejętności radzenia sobie z emocjami.

Czytaj więcej

Ocena rozwoju procesów sensorycznych dziecka w wieku 7 lat

Studium przypadku dziewczynki w wieku 7 lat 5 miesięcy, u której zaobserwowano problemy czynnościami w życiu codziennym.

Czytaj więcej

Studium przypadku Ignasia – zaburzenia posturalne oraz zaburzenia układu przedsionkowego

Chłopiec ma problem z regulacją emocji oraz koncentracją. Rodzice informują o wzmożonej potrzebie ciągłego ruchu i jednoczesnej niezgrabności ruchowej. Z przeprowadzonego wywiadu wynika, że Ignaś ma m.in. zaburzenia posturalne i zaburzenia układu przedsionkowego. Podejrzewa się również przetrwałe odruchy twarzowe oraz odruch ATOS i STOS.

Czytaj więcej

Studium przypadku – Agnieszka, 7 lat, nadwrażliwość słuchowa i podwrażliwość proprioceptywna

Dziewczynka ma osłabione napięcie mięśniowe oraz problemy ze słuchem. Późno zaczęła mówić, a wcześniej porozumiewała się na migi. Trudnością jest dla niej wyłapywanie niektórych dźwięków. Potrafi też zasłaniać uszy, gdy słyszy mocne, głośne dźwięki. Pojawia się problem z pisaniem – męczy się przy pisaniu, przyjmuje nieprawidłową postawę przy stoliku.

Czytaj więcej

Studium przypadku dziecka z ASD w kontekście zaburzeń przetwarzania bodźców sensorycznych

Na przestrzeni ostatnich lat prowadzono wiele badań skoncentrowanych na trudnościach związanych z przetwarzaniem sensorycznym i problemami ruchowymi u osób z ASD. Zarówno badania Ayres, Delacato, Ornitza, jak i doświadczenia z odbierania świata samych osób z ASD opisane w literaturze wskazują na zakres szerokich nieprawidłowości z odbieraniem i przetwarzaniem informacji z różnych receptorów zmysłowych. Poniżej przedstawiona została charakterystyka zachowań czteroletniego chłopca z diagnozą autyzmu wraz ze wstępnym rozpoznaniem oraz propozycją działań do realizacji w przedszkolu podczas zajęć rewalidacyjnych, w celu poprawy funkcjonowania zmysłowo-ruchowego dziecka. Opis ten jest próbą pokazania możliwości stawiania wstępnych hipotez na podstawie zebranych informacji o dziecku oraz krótkiej obserwacji, a także zawiera propozycje zabaw możliwych do przeprowadzenia przez nauczycieli podczas zajęć w przedszkolu.

Czytaj więcej

Studium przypadku – Maja, 16 miesięcy, obustronny głęboki niedosłuch zmysłowo-nerwowy

Maja jest objęta zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju, w ramach których uczestniczy w zajęciach integracji sensorycznej oraz zajęciach surdologopedycznych w wymiarze jednej godziny tygodniowo.

Czytaj więcej

Terapia wybiórczości pokarmowej z wykorzystaniem założeń metody integracji sensorycznej – studium przypadku

Sensoryczna awersja do pokarmu według klasyfikacji diagnostycznej DC:0-3R ma cztery elementy składowe. Charakterystyczną cechą awersji do pokarmu o podłożu sensorycznym jest to, iż odmowa jedzenia pojawia się przy wprowadzaniu nowych pokarmów, ale dziecko bez trudności je posiłki, które lubi. Dziecko konsekwentnie odmawia jedzenia konkretnych pokarmów o określonym smaku, konsystencji i/lub zapachu. Odmowa jedzenia powoduje ponadto specyficzne niedobory pokarmowe lub opóźnienie w rozwoju ruchowym aparatu mowy.

Czytaj więcej

Dzieci podwójnie wyjątkowe. Studium przypadku – Gabriel, klasa II szkoły podstawowej

Gabriel został zgłoszony na badanie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego przez rodziców z uwagi na trudności emocjonalne, niechęć do wykonywania obowiązków szkolnych.

Czytaj więcej

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.