logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Terapia

Pomoce dydaktyczne i środki techniczne w nauczaniu dzieci z uszkodzonym wzrokiem

Jednym z warunków decydujących o powodzeniu edukacji jest aktywne uczestniczenie w edukacji dobrze przygotowanego nauczyciela, który powinien zdawać sobie sprawę z tego, na czym polega nauczanie dziecka z dysfunkcją wzroku

Drukuj
Pomoce dydaktyczne i środki techniczne w nauczaniu dzieci z uszkodzonym wzrokiem

Jednym ze zmysłów, którymi dysponuje człowiek podczas codziennego funkcjonowania, wypełniania najprostszych czynności życiowych, eksplorowania otoczenia, nawiązywania i podtrzymywania kontaktów społecznych, a także podczas bardzo złożonych procesów typu czytanie i pisanie, jest wzrok. Jest on teleanalizatorem (zmysłem dalekosiężnym) i odgrywa przede wszystkim rolę w tworzeniu treści nowych doświadczeń. Nauka nowych umiejętności w znacznym stopniu bazuje na obserwacji i demonstracji. Dziecko obserwuje inne osoby i stara się je naśladować. Wykonywanie praktycznych czynności oparte jest na mechanizmie koordynacji wzrokowo-ruchowej, w którym wzrok pełni funkcję orientacyjną, kierującą i kontrolującą poprawność ich przebiegu. Trzeba podkreślić, że wzrok ma także znaczenie w orientowaniu się (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.