logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Co widzę, co słyszę – doskonalenie wczesnego języka recepcyjnego i ekspresji

Scenariusz zajęć z ćwiczeniami logopedycznymi do pracy przy terapii afazji sensoryczno-motorycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym

Drukuj
Co widzę, co słyszę – doskonalenie wczesnego języka recepcyjnego i ekspresji

 

Cel ogólny

stymulowanie rozwoju mowy

Cele szczegółowe

  • doskonalenie umiejętności rozumienia
  • usprawnianie pracy aparatu artykulacyjnego
  • doskonalenie pracy aparatu oddechowego
  • stymulacja uwagi
  • budowanie dialogu w oparciu o zabawę
  • doskonalenie sprawności ruchowej

Metody pracy

  • ćwiczenia artykulacyjne
  • ćwiczenia oddechowe
  • zabawa naśladowcza

Pomoce

  • karty pracy
  • pudełko
  • zabawki: lala, auto, miś, piłka, klocki, koraliki
  • watka
  • farby
  • słomki

 

Przebieg zajęć:
 

Ćwiczenie 1

Zabawa „Co jest w pudełku?”

Logopeda prezentuje pudełko, w którym znajdują się przedmioty: lalka, auto, miś, piłka, klocki, koraliki. Dziecko wyciąga z pudełka przedmiot – ogląda go, dotyka, próbuje wydobyć dźwięki poprzez potrząsanie, uderzanie, pukanie, opuszczanie. Logopeda kolejno nazywa przedmioty i prezentuje wyrażenia dźwiękonaśladowcze:

  • lala – [lala], kołysanie lali [aaa], idzie – [tup. tup, (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.