logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Sensoryczne powitanie wiosny

Przykładowy scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej dla nauczycieli klas I–III

Drukuj
Sensoryczne powitanie wiosny

Zajęcia powinny być przeprowadzone w pierwszym dniu wiosny. Warto poświęcić na nie więcej niż jedną jednostkę lekcyjną. Ćwiczenia można podzielić na część wykonywaną na sali gimnastycznej lub na boisku oraz na część wykonywaną w klasie.

Cel główny: przywitanie wiosny z wykorzystaniem ćwiczeń wzmacniających integrację sensoryczną.

Cele szczegółowe:

  • budowanie zaufania do drugiej osoby,
  • doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
  • wzmacnianie napięcia mięśniowego,
  • określanie własnego samopoczucia i nazywanie uczuć,
  • rozwijanie kreatywności,
  • doskonalenie percepcji słuchowej oraz wzrokowej,
  • ćwiczenia doskonalące budowanie wypowiedzi ustnych,
  • doskonalenie reakcji na sygnał,
  • wspieranie zmysłu dotyku,
  • budowanie umiejętności wizualizacji i relaksowania się po przeprowadzonych zajęciach,
  • usprawnianie zmysłu węchu.

Metody pracy:

  • integracja sensoryczna,
  • praktyczne działanie,
  • pogadanka,
  • dialog prowadzony z dziećmi.

Środki dydaktyczne: dostęp do Internetu (dźwięki do odgadywania oraz (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.