logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Sensoryczny Dzień Dziecka – wykorzystanie aktywności plastycznych i ruchowych do urozmaicenia obchodów Dnia Dziecka

Sensoryczny Dzień Dziecka – wykorzystanie aktywności plastycznych i ruchowych do urozmaicenia obchodów Dnia Dziecka

Drukuj
Sensoryczny Dzień Dziecka – wykorzystanie aktywności plastycznych i ruchowych do urozmaicenia obchodów Dnia Dziecka

Cel główny: obchody Dnia Dziecka z wykorzystaniem ćwiczeń wzmacniających integrację sensoryczną.

 

Cele szczegółowe:

  • budowanie zaufania do drugiej osoby,
  • doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
  • wzmacnianie napięcia mięśniowego,
  • określanie własnego samopoczucia i nazywanie uczuć,
  • rozwijanie kreatywności,
  • doskonalenie percepcji słuchowej oraz wzrokowej,
  • ćwiczenia doskonalące budowanie wypowiedzi ustnych,
  • wspieranie zmysłu dotyku,
  • usprawnianie zmysłu węchu i smaku.

 

Metody pracy:

  • integracja sensoryczna,
  • praktyczne działanie,
  • pogadanka,
  • dialog prowadzony z dziećmi.

 

Środki dydaktyczne: dostęp do Internetu (dźwięki do odgadywania oraz muzyka relaksacyjna do słuchania), szary papier, kredki, balony, worki do skakania, chusta Klanzy, piłeczki, różne zabawki potrzebne do ułożenia ciągów dla dzieci, mąka, sól, woda, miska, farby, kreda, owoce do przygotowania sałatki, plastikowe sztućce.

 

Przebieg zajęć

 

Wstęp

  1. Przywitanie z dziećmi. Nauczyciel prosi, aby dzieci usiadły (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.