logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Schematy rozmów

Kiedy terapeuta podejrzewa, że dziecko ma poważniejsze zaburzenia i musi zasugerować konsultację ze specjalistą... - zasady

Jakie zasady obowiązują terapeutę, który podejrzewa zaburzenia u dziecka i musi zasugerować konsultację z innym specjalistą?

Drukuj
Kiedy terapeuta podejrzewa, że dziecko ma poważniejsze zaburzenia i musi zasugerować konsultację ze specjalistą... - zasady
  • Przygotuj się do rozmowy. Ustal fakty, zbierz jak najwięcej danych, którymi będziesz mógł posłużyć się podczas rozmowy z rodzicem. Stwórz listę argumentów dla wytłumaczenia swoich podejrzeń – możesz spisać je sobie na kartce i mieć ją podczas rozmowy przed sobą.
  • Jeśli to możliwe, porozmawiaj z innymi specjalistami, którzy pracują z dzieckiem – ustal, co oni widzą i czy mają takie same podejrzenia, co ty. Rozważ, czy nie zorganizować spotkania rodziców z zespołem specjalistów.
  • Zebrane argumenty powinny być konkretne i zrozumiałe dla rodziców. Może to być np. lista zachowań dziecka, sugerujących, że przejawia ono poważniejszy problem w jakimś obszarze.
  • Dostosuj komunikaty, słownictwo (...)

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.