logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Studia przypadku

Dziecko w wieku wczesnoszkolnym z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej – określenie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego i sposoby terapii

Imię dziecka: Adam Data urodzenia: 20 września 2009 r., Olsztyn

Drukuj
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej – określenie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego i sposoby terapii
  1. Analiza dokumentacji zgromadzonej na temat dziecka

Uczeń klasy II zgłoszony został na badanie poziomu rozwoju procesów integracji sensorycznej z uwagi na obserwowane trudności. Badanie przeprowadzono w dniu 8 marca 2018 r. Chłopiec miał wówczas 9 lat i 5 miesięcy i 18 dni. Zgromadzona obszerna dokumentacja pozwoliła na analizę poziomu i rodzaju trudności przejawianych przez dziecko. Orzeczenie nr 32/2017/2018 z dnia 31.01.2018 r. wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną wskazuje, że Adam ma zdiagnozowany zespół Aspergera, aktualna sprawność umysłowa rozwinięta jest na poziomie przeciętnym, bardzo dobre jest tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego, adekwatnie do wieku rozwinięte jest rozumowanie pojęciowe, arytmetyczne, przyczynowo-skutkowe w oparciu (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.