logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Sensorycznie wszystko gra – wykorzystanie zabaw sensorycznych z dziećmi w celu doskonalenia koncentracji, uwagi oraz skupienia

Przykładowy scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej dla nauczycieli klas I–III

Drukuj
Sensorycznie wszystko gra – wykorzystanie zabaw sensorycznych z dziećmi w celu doskonalenia koncentracji, uwagi oraz skupienia

Cel główny: poprawa koncentracji i uwagi oraz precyzji wykonywanych ćwiczeń.

Cele szczegółowe:

  • budowanie zaufania do drugiej osoby,
  • doskonalenie umiejętności równoważnych,
  • doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
  • wzmacnianie napięcia mięśniowego,
  • określanie własnego samopoczucia i nazywanie uczuć,
  • rozwijanie kreatywności,
  • doskonalenie percepcji słuchowej,
  • ćwiczenia doskonalące budowanie wypowiedzi ustnych.

Metody pracy:

  • integracja sensoryczna,
  • praktyczne działanie

Środki dydaktyczne: dostęp do Internetu (dźwięki do odgadywania oraz muzyka relaksacyjna do słuchania), lina, woreczki, pachołki, hula-hoop, skakanka, białe kartki, kredki lub farby, mąka ziemniaczana, woda, cekiny, brokat, barwnik, miska.

Do przygotowania posiłku: kanapki, masło, wędlina, ser, pokrojone warzywa, talerze, plastikowe sztućce (do przygotowania pizzy dodatkowo: podkład do pizzy + sos pomidorowy).

Przebieg zajęć

Wstęp

  1. Przywitanie z dziećmi. Wspólne śpiewanie piosenki.

Witam was, witam was,

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.