Scenariusze
W oczekiwaniu na wizytę Świętego Mikołaja - integracja 5–6-letnich dzieci z dyspraksją z pozostałymi dziećmi z grupy
Celem tych zajęć jest eliminowanie dysfunkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym, kształtowanie umiejętności planowania działań i właściwych relacji społecznych oraz budowanie poczucia własnej wartości.
Drukuj
Cele ogólne
|
- eliminowanie dysfunkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym,
- kształtowanie umiejętności planowania działań i właściwych relacji społecznych,
- budowanie poczucia własnej wartości
|
Cele szczegółowe
|
- stwarzanie świątecznego nastroju podczas zajęć,
- wdrażanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach do świąt Bożego Narodzenia,
- usprawnianie i kompensacja zaburzeń percepcji słuchowej i wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- ćwiczenie koncentracji, spostrzegawczości, pamięci wzrokowej i słuchowej,
- rozwijanie orientacji kierunkowo-przestrzennej,
- ćwiczenie motoryki małej i dużej,
- rozwijanie integracji bilateralnej obu rąk,
- eliminowanie stresu związanego z dyspraksją poprzez aktywny udział dzieci w grach i zabawach ruchowych
|
Metody i techniki
pracy
|
- rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela,
- zabawy,
- działania praktyczne i ćwiczenia w oparciu o karty pracy
|
Materiały i (...) |