Konferencja: Multidyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii autyzmu
Konferencja: Multidyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii autyzmu 14 kwietnia 2018 r., Warszawa
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji?
Gwarantujemy 100% merytorycznej wiedzy i praktycznych rozwiązań – nasi wykładowcy pokażą jak trafnie rozpoznawać niepokojące objawy i diagnozować zaburzenia ze spektrum autyzmu
Zapewniamy ponad 7 godzin z najlepszymi specjalistami – jednego dnia w jednym miejscu praktycy praktykom pokażą, na co zwracać uwagę w diagnozie i jak prowadzić skuteczną terapię. Spotkasz się m.in. z: dr Joanną Kwasiborską- Dudek, dr Giacomo Vivanti oraz Ewą Urbanowicz
Przedstawiamy tajniki warsztatu – poznasz rekomendowane przez największe autorytety strategie wczesnej interwencji w ASD - poparte wynikami najnowszych badań i obserwacji klinicznych oraz studiami przypadku
Zapewniamy pole do dyskusji i platformę szerokiej wymiany doświadczeń – możesz przedyskutować trudne przypadki ze swojej pracy oraz poznać metody i techniki pracy oraz narzędzia komunikacji, które pozwolą osiągnąć sukces w terapii
Weź udział w konferencji, jeżeli chcesz:
- Dowiedzieć, jak przygotować adekwatny do zaburzeń dziecka indywidualny plan wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka - w oparciu o najskuteczniejsze modele i najświeższe wyniki badań klinicznych prezentowane przez samych autorów badań
- Przekonać się, jak powinna wyglądać wzorcowa współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu terapeutycznego - ze szczególnym uwzględnieniem relacji na linii terapeuta-rodzic, które zostaną omówione przez rodzica dziecka z ASD, który terapią zajmuje się zawodowo
- Zobaczyć, jak konstruować efektywne środowisko edukacyjne dla dziecka z autyzmem oraz rozwijać umiejętności komunikacyjne - w odniesieniu do specyficznych potrzeb dziecka niemówiącego, z echolalią oraz mówiącego
Program konferencji:
Panel 1 | Wyzwania zespołu diagnostycznego- zintegrowane podejście, różne perspektywy
1. Identyfikacja i diagnoza różnicowa objawów ze spektrum autyzmu u dzieci
- Identyfikacja objawów u dzieci ze spektrum autyzmu w odniesieniu do zaburzeń interakcji społecznych, zaburzeń komunikacji, stereotypowych aktywności – na co zwracać uwagę w diagnozie
- Trudne zachowania - kto i w jaki sposób może pomóc dzieciom ujawniającym zaburzenia ze spektrum autyzmu
- Autyzm a zaburzenia współistniejące- jako współczesne wyzwanie diagnostyczne i terapeutyczne
2. Logopeda w zespole diagnostycznym- znaczenie i rola terapii logopedycznej dziecka z ASD
- Obserwacja i wywiad - jak skutecznie prowadzić, aby stały się narzędziem diagnostycznym i terapeutycznym
- Diagnoza zespołowa - na co powinien zwracać uwagę logopeda
- Plan postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem skutecznych metod pracy obejmujący oddziaływania psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne
- Model diagnostyczny - studia przypadku
Panel 2 | Warsztat pracy terapeuty w zakresie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju
1. Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja w autyzmie w świetle najnowszych badań i obserwacji klinicznych
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu - najnowsze wyniki światowych badań
- Strategie wczesnej interwencji skuteczne w ASD – studia przypadku
2. ESDM: wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla dzieci z ASD od 12.miesiąca życia
- ESDM: metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD o udowodnionej skuteczności
- Całościowe, interdyscyplinarne podejście w metodzie ESDM
- Podstawy metody: karta obserwacyjna, programy i techniki nauczania, dzienne arkusze danych, ocena zgodności terapii z wytycznymi modelu
Panel 3 | Terapia zaburzeń komunikacji u dziecka z ASD- skuteczne narzędzia pracy oraz metody angażowania rodziny w proces terapii.
1. Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- W jaki sposób budować skuteczne systemy motywacyjne: co zrobić, żeby dzieci z autyzmem chciały się komunikować
- Dlaczego należy rozwijać komunikację w kontekście definicji komunikacji funkcjonalnej
- W jaki sposób rozwój komunikacji wpływa na redukcję zachowań niepożądanych
- Studia przypadku - jak uczyć dziecko mówić, jak pracować z dzieckiem z echolalią, jak pracować z dzieckiem mówiącym
2. Rola współpracy z rodziną podczas terapii dziecka z ASD- okiem rodzica- terapeuty
- Czy skuteczna współpraca między terapeutą a rodzicami jest możliwa? Jak pogodzić oczekiwania obu stron? Modele współpracy.
- Jak skutecznie budować relacje między terapeutami a rodzicami- doświadczenia własne
- Plan dziecka w domu: jak pracować z rodzicami, jak ich motywować do pracy z dzieckiem
Weź udział w konferencji: http://www.konferencja-logopedyczna.pl/